استقبال واشنگتن از آزادی بازداشت‌شدگان اعتراضات اوکراین

وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از آزادی تمامی دستگیرشدگان اعتراضات اوکراین استقبال کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری یونایتدپرس ، وزارت خارجه آمریکا با صدور بیانیه‌ای از آزادی تمامی دستگیرشدگان اعتراضات اوکراین استقبال کرد و خواستار افزایش اعتماد سازی در این کشور و تشکیل دولتی که همه‌طرف‌های سیاسی در آن مشارکت داشته باشند شد.

وزارت خارجه آمریکا در این بیانیه گفت : ایالات متحده از بیانیه‌ای که اوکراین درمورد آزادی تمام طرف‌های دستگیرشده درطی اعتراضات این کشور صادر کرده ، استقبال می‌کند و تصمیم مخالفان را مبنی بر رها کردن ساختمانهای دولتی که آن را اشغال کرده بودند ،تحسین می‌کند.

همچنین این بیانیه این کار را گام مهمی در کاهش تنش‌ها و ایجاد مسیری برای رسیدن به یک راه‌حل صلح‌امیز و غیرخشونت‌امیز برای بحران سیاسی اوکراین توصیف نموده است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده است که این وزارت‌خانه در پی اعتمادسازی به شکل گسترده تری می‌باشد و گفته است : ما دولت اوکراین را تشویق به متوقف ساختن تمامی دستگیری‌ها و محاکمه‌ها برضد معترضان و فعالان جامعه مدنی که در این اعتراضات نقش داشته‌اند می‌کنیم.

دراین بیانیه همچنین از افزایش تهدیدها و ترساندن رسانه‌ها و سازمان های جامعه مدنی اوکراین  ابراز نگرانی شدید شده است.

در این بیانیه آمده است : گام بعدی باید تشکیل دولتی تکنوکرات‌ با مشارکت تمامی طرفها که براساس تقسیم قدرت و مسوولیت است ، باشد ، چیزی که می‌تواند اعتماد ملت اوکراین را کسب کند و ثبات سیاسی و اقتصادی را به اوکراین بازگرداند.

شایان ذکر است که دستگاه قضایی اوکراین روز گذشته اعلام کرد که تمامی معترضان این کشور که در طی اعتراضاتی که کشور شاهد آن بوده است ، دستگیر شده بودند و تعداد آنها به 234 بازداشتی می‌رسد ، آزاد شده اند.

کی‌یف درچند ماه گذشته شاهد بحران شدید سیاسی که منجر به کشته‌ و مجروح شدن معترضان در طی اعتراضات این کشور که خواستار امضای توافقنامه مبادلات آزاد تجاری با اتحادیه اروپا بودند ، بوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار