فیروزه نوایی:

هنرمند نیاز به امید و دیده شدن دارد

فیروزه نوایی روز سوم جشنواره به همراه آرپینه اسیرائلیان (نوازنده پیانو) در تالار رودکی به صحنه می‌رود و قطعاتی از دبوسی، برتن، بوزا، مرلاچی را اجرا می‌کند.

به گزارش حوزه موسیقی باشگاه خبرنگاران به نقل از ستاد خبری بیست و نهمین جشنواره موسیقی فجر، فیروزه نوایی نخستین بانویی است که در ایران فلوت یاد گرفته و به استخدام ارکستر سمفونیک تهران درآمده است. او  امسال با دوئت فلوت و پیانودر جشنواره حضور دارد .
 
این موسیقیدان که هم اکنون در کشور اتریش زندگی می‌کند با اشاره به اینکه ترجیح می‌دهد به کشورش بازگردد و به جوانان خدمت کند، اظهار داشت: شاید کوتاهی از خود موسیقیدانان هم باشد ولی آنچه مهم است این است که هنرمند نیاز به امید و دیده شدن دارد و اگر راه برای فعالیت گسترده آنها باز شود می‌توان شاهد پویایی و خلاقیت جوانان موسیقیدان بود.
 
وی ادامه داد: رسانه یکی از ابزارهای مهمی است که می‌توان با استفاده از آن روح جوانان راضی کرد؛ به همین دلیل علاوه بر فضای مکتوب رسانه باید بتوانیم از فضاها و امکانات رسانه‌ای مثل تلویزیون نیز بهره بگیریم تا بخشی از فعالیت این جوانان انعکاس داده شود.
 
وی درباره اجرای خود در جشنواره موسیقی فجر گفت:  26  بهمن به همراه  آرپینه اسیرائلیان (نوازنده پیانو) در ساعت 21:30 در تالار رودکی   به صحنه می‌روم. در این اجرا قطعاتی از دبوسی، برتن، بوزا، مرلاچی و ... اجرا خواهیم کرد.
 
این موسیقیدانان با اشاره به اینکه می‌توان  در خلال جشنواره از کارگاه‌های آموزشی اساتید نیز بهره گرفت، تاکید کرد: بسیاری از شرکت‌کنندگان در جشنواره جوان هستند و  اغلب مشکلات و اشتباهات کوچکی دارند که می‌توان برای کمک به آنها، با بهره‌گیری از حضور اساتید بزرگ و پیشکسوت کارگاه‌های آموزشی  برگزار کرد.
 
وی در پایان گفت: اگر بتوان ذهن جوانان را به هدایت کرد می‌توان استعدادهای آنها را شکوفا کرد و راه را برای خلق آثار نو پدید آورد.
 
بیست و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر تا یکم اسفند ادامه دارد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار