شهرکرد/

راه اندازی بازارچه صنایع دستی شهرکرد

سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان چهارمحال و بختیاری گفت: این اداره کل برای راه اندازی بازارچه صنایع دستی شهرکرد آمادگی کامل دارد .

مهرداد رئیسی، با بیان قابلیت های استان چهارمحال و بختیاری در توسعه اشتغال در صنایع دستی، گفت: ایجاد بازارچه های صنایع دستی درجذب گردشگر و افزایش شغل نقش موثر ایفا می کند.
وی، با تاکید بر لزوم استفاده از فرصت تعطیلات نوروزی و افزایش مسافرت ها به استان چهارمحال وبختیاری برای رونق فروش محصولات صنایع دستی، اضافه کرد: امید است از این فرصت برای رونق کسب و کار فعالان این بخش و معرفی فرهنگ این استان به گردشگران ورودی استفاده کرد.
رئیسی، هدف از ایجاد بازارچه های صنایع دستی را حمایت از صنعتگران عنوان کرد.
سرپرست معاونت صنایع دستی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، همچنین از فراهم شدن زمینه حضور فعالان صنایع دستی استان چهارمحال و بختیاری در دو نمایشگاه بین المللی چین و لبنان، معرفی فعالان این بخش به بانک توسعه صادرات و پیگیری دریافت تسهیلات برای ایجاد بازارچه دائمی صنایع دستی در شهرکرد را از اقدامات این اداره کل برای توسعه همکاری بین بخشی بیان کرد.
جمشید قاسمی مدیرعامل سازمان همیاری شهرداری های استان چهارمحال و بختیاری نیز در این دیدار از صنایع دستی به عنوان هویت فرهنگی و ملی مردم یاد کرد و گفت: باید برای حفظ این صنعت و توسعه فعالیت های فعالان این هنر صنعت تلاش کرد./ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.