نفس‌هایی که نفستان را بند می‌آورد

سیاه سرفه یکی از خطرناک‌ترین بیمارِ‌های موجود در دوران امروزی است که بدن را تحت حملات شدیدی قرار می‌دهد و رسیدگی نکردن به موقع آن می‌تواند عوارض جبران ناپذیری را در برداشته باشد.

سید محسن زهرایی متخصص بیماری‌های عفونی، رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران با اشاره به اینکه بیشترین عوارض بیماری سیاه سرفه در کودکان زیر ۶ ماه مشاهده می‌شود، گفت: عوارض تنفسی از جمله مشکلات ناشی از کمبود اکسیژن خون از مهم‌ترین عوارض این بیماری است. 

وی در ادامه گفت: به دلیل ایجاد حملات سرفه بیمار اجازه تنفس یا دم پیدا نمی‌کند، پشت سر هم سرفه که در حالت باز دم است می‌کند و باعث می‌شود اکسیژن خون در جریان این حملات سرفه که گاهی ممکن است تا یک دقیقه طول بکشد، پایین بیاید و این کاهش اکسیژن خون ممکن است روی مغز اثر بگذارد. 

این متخصص بیماری‌های عفونی با بیان اینکه معمولا عوارض این بیماری معمولا در دو قسمت از بدن مشاهده می‌شود، تصریح کرد: یکی آسیب به سیستم تنفسی و دیگری آسیب سیستم مغزی عصبی است که به صورت عوارض تنفسی و یا اختلالات سطح هشیاری ظاهر می‌شود. 

رئیس اداره بیماری‌های قابل پیشگیری وزارت بهداشت در ادامه افزود: سرفه‌های مکرر ممکن است فرد را دچار خونریزی‌های خفیف در زیر پوست کند و یا حالت سفیدی چشم و خونریزی در چشم ایجاد کند.

 
انتهای پیام/
برچسب ها: سیاه سرفه ، تنفس ، مغز ، اکسیژن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار