شواهد موجود نشان می دهند:

آفریقا، آسیا و اروپا درگیر "تب کریمه کنگو"

شواهد موجود نشان می دهند، که بسیاری از کشورها در آفریقا، آسیا و حوزه مدیترانه و اروپای شرقی درگیر "تب کریمه کنگو "بوده و هزینه های قابل ملاحظه‌ای از این بیماری متحمل می شوند.

زین العابدین هروی متخصص بیماری های عفونی در گفتگو با خبرنگار  بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: تب خونریزی دهنده "کریمه کنگو" یک بیماری ویروسی مشترک بین انسان و دام است که در انسان بیماری شدیدی را ایجاد می کند.

وی تصریح کرد: هر ساله موارد تک گیر و همه گیر تب کریمه کنگو، در بسیاری از کشورهای جهان مشاهده می شود و در کشورمان نیز در برخی از استان‌ها، موارد ابتلا به این بیماری نسبتا بالا است.

هروی با بیان اینکه درصد قابل ملاحظه‌ای از جمعیت جهان تحت تاثیر تب خونریزی دهنده کریمه کنگو هستند، تاکید کرد: شواهد موجود نشان می دهند که بسیاری از کشورها در آفریقا، آسیا و حوزه مدیترانه و اروپای شرقی درگیر" تب کریمه کنگو" بوده و هزینه‌های ملاحظه ای از این بیماری متحمل می شوند.

وی یاد آور شد: موارد همه گیری‌های بیمارستانی تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بسیاری از کشورهای آسیایی، آفریقایی و اروپایی گزارش می‌شود.

هروی گفت: برخی از بررسی‌ها و مطالعات نشان می دهند که انتشار جغرافیایی ویروس ایجاد کننده تب کریمه کنگو بسیار گسترده بوده و در بسیاری از مناطق جهان درحال گسترش است.

انتهای پیام/

برچسب ها: کنگو ، کریمه ، خونریزی ، بیماری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار