گفتگوی مرکل و اولاند در خصوص راه اندازی شبکه ارتباطی داخل اروپا

آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان روز شنبه اعلام کرد در خصوص ایجاد یک شبکه ارتباطی در اروپا با هدف جلوگیری از افشای اطلاعات پستهای الکترونیک و سایر اطلاعات ارتباطی به آمریکا، با فرانسوا اولاند رئیس جمهور فرانسه گفتگو خواهد کرد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل ازخبرگـزاری رویترز؛ مرکل در آستانه سفر خود به فرانسه در این باره اعلام کرد پس از انتشار گزارشها در سال گذشته مبنی بر جاسوسی گسترده آژانس امنیت ملی آمریکا در آلمان و سایر کشورهای اروپایی، وی خواستار محافظت بیشتر از اطلاعات در اروپا شده است.
مرکل در این باره طی سخنرانی ضبط شده خود که به صورت هفتگی از طریق اینترنت منتشر می شود اعلام کرد از شرکتهایی از قبیل «گوگل» و «فیس بوک» انتقاد دارد، زیرا این شرکتها پایه فعالیتهای خود را در کشورهایی قرار می دهند که از پادمان های ضعیفی در زمینه حفاظت از اطلاعات برخوردار هستند، در حالی که حفاظت از اطلاعات در کشورهایی مانند آلمان در سطح بالا انجام می شود.
مرکل افزود: «ما در فرانسه در خصوص نحوه حفظ سطح بالایی از حفاظت اطلاعات گفتگو خواهیم کرد. به علاوه، از دیگر موضوعات گفتگوی ما، مساله تامین کنندگان (خدمات اینترنتی) در اروپا خواهد بود که می توانند درجه بالاتری از امنیت را در اختیار شهروندان قرار دهند و بدین ترتیب، شهروندان مجبور نخواهند بود پستهای الکترونیک و سایر اطلاعات خود را به آن سوی اقیانوس اطلس ارسال کنند. بهتر است ما اقدام به ایجاد یک شبکه ارتباطی داخل اروپا کنیم.»
صدر اعظم آلمان در ادامه گفت: «قطعا ما باید برای حفاظت از اطلاعات در اروپا، اقدامات بیشتری انجام دهیم.»
آلمان تا کنون تلاش کرده است با واشنگتن یک موافقتنامه «منع جاسوسی» امضا کند، اما در این خصوص موفق نبوده است.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار