رئیس سازمان سما در آستانه اجلاس شصت و هشتم دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

اجرای طرح پایلوت مدارس ورزشی از مهرماه

معاون ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و رئیس سازمان سما با اشاره به اخذ مجوز مدارس ورزشی سما گفت: طرح پایلوت مدارس ورزشی در مقطع ابتدایی، از مهرماه اجرا می شود .

به گزارش گروه  دانشگاهی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد دکتر احمد قلی­زاده گفت: طرحی تحت عنوان «ارتقای کمی و کیفی آموزشکده های سازمان سما» آماده شده و در مرحله اجرا است .

 وی افزود: هوشمند سازی مدارس نیز از دیگر برنامه­های پیش­رو است. در این راستا مرکز آموزش­های مجازی سازمان سما راه اندازی می­‌شود. در طرح هوشمندسازی برنامه‌­های مختلفی را در نظر داریم؛ از جمله آموزش زبان فارسی به فرزندان ایرانیان خارج از کشور از طریق فضای مجازی. در این راستا مدرسه مجازی طراحی شده و زبان فارسی را از ابتدا با ادبیات و شعر و فرهنگ به این فرزندان دور از وطن آموزش می دهیم .

 قلی­زاده ادامه داد: برای آموزش زبان انگلیسی به ایرانیان داخل کشور هم برنامه خاصی را در نظر گرفته ایم و زیرساخت هایش درحال فراهم شدن است . رییس سازمان سما با اشاره به شکل گیری شورای اقتصاد راهبردی سازمان سما گفت: شوراهای استانی در حال شکل گیری است و کمیته انتصابات راه افتاده است. اتفاقات زیادی افتاده اما ثمرات ملموس بخشی از آن، از مهرماه 93 مشخص می­شود و بخشی هم فازبندی دارد و تا دوسال نیم آینده طول می­کشد .

 وی با اشاره به حضور آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجلاس شصت و هشتم گفت: این حضور موجب امیدواری همه دوستانی است که در دانشگاه آزاد کار می کنند. آیت الله هاشمی رفسنجانی فکر بسیار بلندی دارند، حضورشان انرژی می دهد و خط­مشی های ما را مشخص می کند که ما چطور برنامه ریزی کنیم. به هر حال نقش ایشان کلیدی و حضورشان محوری است .

 قلی زاده با بیان اینکه به نظر من در پنج­ ماهه اخیر به اندازه چند سال کار شده است، گفت: من به سهم خودم در معاونت سازمان سما می توانم ادعا کنم که چند گام اساسی برداشته ایم. شعار اولیه ما تعالی سازمانی است. جنس کار در سازمان سما متفاوت است؛ بخشی از کارمان در حوزه آموزش و پرورش و بخشی از آن در حوزه آموزش عالی است و باید در هر دو جنبه حرکت کنیم. در این راستا چارت سازمانی را تغییر داده ایم و طرح ارتقای کمی و کیفی سازمان سما در حال اجراست.


انتهای پیام/
برچسب ها: سازمان ، سما ، آموزش ، عالی ، بخش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.