معاون فناوري و روابط بين الملل پژوهشگاه صنعت نفت:

سرمایه گذاری براي بهینه سازی مصرف سوخت خودروها

معاون فناوري و روابط بين الملل پژوهشگاه صنعت نفت گفت: توسعه تكنولوژي بهینه سازی مصرف سوخت در صنعت نفت و خودرو سازي نيازمند سرمايه گذاري است كه اين امر مهم نياز به همت همگاني و توسعه پايدار دارد.

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، امير عباس حسيني معاون فناوري و روابط بين الملل پژوهشگاه صنعت نفت در جمع خبرنگاران در خصوص برگزاري هشتمين كنفرانس بين المللي موتورهاي درون سوز و نفت اظهار كرد:استفاده از روش هاي درون سوز با بكارگيري از تكنولوژي هاي جديد زمينه را براي كاهش مصرف سوخت  و آلاينده ها فراهم مي كند.

وي تاكيد كرد: كاهش آلايندگي به عنوان معضل در كلانشهرهاي كشور توجه ويژه با استفاده از سوخت هاي جديد با محوريت سوخت‌هاي پاك مانند سوخت ديزل سبز شده است كه هم  انديشي و تبادل نظر ، چگونگي همگن سازي، استراتژي از چاه تا چرخ براي رسيدن به يك راهبرد متوازن كه هم صنعت خودرو به عنوان متولي سوخت در يك چارچوب معقول و زمان بند به صورت يكپارچه براي رسيدن به هدفمند كردن سبد سوخت كمك مي كند.

حسيني تصريح كرد: در اين سبد مجموعه خودروهاي بنزيني مورد توجه قرار گرفته همچنين ارتقاي استانداردهاي خودروهاي صنايع آلاينده در سال هاي آتي و نيز توجه به ارايه راهكارهاي متفاوت به ويژه براي كاهش آلودگي كلان شهر ها ناشي از كيفيت سوخت و خودروهاي توليدي مورد ارزيابي قرار مي گيرد.

معاون فناوري و روابط بين الملل پژوهشگاه ادامه داد: توسعه سبد CNG، استفاده از موتورهاي پايه گاز سوز و امكانپذيري چالش هاي اين موضوع در كشور با توجه به گستره جغرافيايي و توجه به سوخت‌هاي جديد مثل ديزل در آينده نزديك توجه به خودروهاي دورگه اين كنفرانس تلاش براين دارد بين كساني كه درواقع سوخت تامين و مصرف مي كنند ومتولياني كه اين نوع تكنولوژي را ايجاد مي كنند به يك هم انديشي ایجاد شود.

دبير اجرايي اين همايش گفت: بر اساس اين مذاكرات در طول دو روز با حضور وزراي صنعت و معدن و وزارت نفت به اين جمع بندي برسيم كه با چه روشي مي توانيم در يك برنامه زماني مشخص در چارچوب اسناد بالادستي كشور گام هايي را برداريم تا بتوانيم بخشي از مشكلات فعلي در اين حوزه را برطرف سازيم.

وي با اشاره به سبد سوخت در كشور گفت: در سبد سوخت مصوب در شركت بهينه سازي مصرف سوخت با همكاري مجموعه صنعت نفت و خودرو كه تهيه شد به اين نتيجه رسيدند كه الگوي مصرف را رعايت نمايند متاسفانه همچنان اين آيين نامه اجرايي نشده و اميدواريم ظرف اين سال ها به مرحله اجرايي برسد سهم هر بخش از تكنولوژي هاي قابل دستيابي در داخل كشور تهيه شده و ما در بخشي از اين ها مزيت هايي داريم به طوري كه حوزه پايه گازسوز كه به عنوان كشوري كه پيشرو در توليد موتورهاي پايه گاز سوز حضور داريم قطعا بخشي از اين سبد به CNGاختصاص مي يابد.

حسيني گفت: بنزين همچنان به عنوان سوخت اصلي در ايران وجود دارد اما توجه به سوخت ديزل به عنوان يكي ديگر از سوخت هاي مورد نظر در دنيا در اين كنفرانس ارايه شده است.

وي خاطر نشان كرد: توسعه تكنولوژي سوخت در صنعت نفت و خودرو سازي نيازمند سرمايه گذاري است كه اين امر مهم نياز به همت همگاني و توسعه پايدار دارد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار