گزارش‌ ها نشان می‌دهند؛

ایران از کشور‌های با شیوع متوسط "هپاتیت B "است

گزارش‌ها نشان می‌دهند؛ که ایران از کشورهای با شیوع متوسط "هپاتیتB "بوده و میزان شیوع این بیماری در کشور،‌حدود 3 درصد است.

حمیدالله سلطانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: ویروس‌ هپاتیت به ویژه "هپاتیت B" یکی از مشکلات مهم بهداشت عمومی در جهان است و درصد بالائی از جمعیت جهان دارای سابقه سرمی از عفونت قبلی هپاتیت B هستند.

وی با بیان اینکه ویروس هپاتیت در بسیاری از مناطق کشورمان شیوع قابل ملاحظه‌ای دارد،‌تصریح کرد: گزارش‌ها نشان می‌دهند که ایران از کشور‌های با شیوع متوسط "هپاتیت B" بوده و میزان شیوع این بیماری در کشور، حدود 3 درصد است.

سلطانی اظهار داشت: برخی از مطالعات نشان می‌دهند، که انتقال مادر به فرزند، استفاده از سرنگ‌های آلوده به صورت مشترک در متعادان تزریقی و انتقال در بین پرسنل بیمارستانی در اثر استفاده یا تماس با لوازم و وسایل آلوده، از مهم ترین راه‌های انتقال ویروس هپاتیت در کشور است.

وی با اشاره به اینکه پیشگیری و کنترل ویروس هپاتیت B به ویژه در بین گروه‌های در معرض خطر این بیماری بسیار مهم است، خاطر نشان کرد: آموزش به گروه‌های هدف و در معرض خطر و آگاهی در سطح گسترده در مورد روش‌های انتقال عفونت، می تواند در پیشگیری از انتقال "هپاتیت B "موثر باشد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ایران ، هپاتیت ، شیوع ، بیماری ، ویروس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار