نهمین اجلاس اتحادیه بین ‌المجالس اسلامی

رییس مجلس الجزایر: باید نقطه‌پایانی برای تراژدی در سوریه گذاشت/با یهودی سازی قدس مقابله می‌کنیم

رییس مجلس الجزایر در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی گفت: باید عملیات خشونت‌آمیز در سوریه پایان داده شود و نقطه پایانی بر این تراژدی در سوریه گذاشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران سید محمد خلیفه رهبر رییس مجلس الجزایر در نهمین کنفرانس اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری‌های اسلامی ضمن تشکر از میزبانی جمهوری اسلامی ایران برای برگزاری این اجلاس اظهار داشت: الجزایر در جهت ایجاد توافق، امنیت و صلح برای همه کشورهای اسلامی حمایت می‌کند.
 
وی ادامه داد: در روزهای آینده الجزایر شاهد انتخابات ریاست جمهوری خواهد بود که این انتخابات در پرتو فضای دموکراسی و پس از اصلاحاتی که رییس جمهور این کشور در زمینه برخی قوانین از جمله قانون انتخابات و رسانه‌ها به اندازه دستاوردهای گوناگون و تثبیت امنیت در الجزایر انجام داد برگزار خواهد شد.

 رییس مجلس الجزایر ادامه داد الجزایر از معدود کشورهای منطقه می‌باشد که از نعمت امنیت برخوردار است چرا که بدون امنیت توسعه‌ای در کار نخواهد بود.
 
سید محمد خلیفه رهبر اظهار داشت: این دوره حائز اهمیت ویژه ای است چرا که در شرایطی برگزار می‌شود که جهان اسلام با چالش‌های بسیاری مواجه است و این چالش‌ها می‌تواند انگیزه‌ای باشد برای افزایش ارتباطات و جلوگیری از افزایش نابه‌سامانی‌ها در پرتو دموکراسی و احترام به حقوق بشر و تشنج‌زدایی است.
 
وی تصریح کرد: ما باید تصمیمات کارآمد و عملی اتخاذ کنیم که بتواند همبستگی ما را بیشتر کند تا پاسخگوی نیازهای فوری باشیم.
 
رییس مجلس الجزایر خطاب به رؤسای هیئت‌ها ادامه داد:‌هر قدر چالش‌ها خطرناک‌تر و دشواری‌ها بیشتر باشد باید با همدیگر تلاش کنیم تا نخستین قبله‌گاه مسلمانان، شهر بیت‌امقدس در رأس اولویت‌های ما باشد، بنده مایلم در جلسات منطقه‌ای، بین‌المللی و از این تریبون در مواضع دائم الجزایر در حمایت از مردم فلسطین جهت استرداد سرزمین خویش و برپایی دولت و کشور خود در مرزهای 67 و به پایتختی قدس شریف تأکید کنم بی‌آنکه فراموش کنیم که باید با تلاش‌های اسرائیل با یهودی سازی قدس مقابله کنیم.
 
سید محمد خلیفه رهبر تأکید کرد: مجددا از همه گروه‌های فلسطینی می خواهیم صفوف خود را یکپارچه کنند و لازم است تصریح کنیم: در گسترش دایره آشتی در همه کشورهای اسلامی و گشودن راه برای گفتگو و دموکراسی تا مردم بتوانند گرد هم آیند.
 
وی در ادامه به وضعیت سوریه اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه ملت سوریه شاهد خشونت‌هاست باید فوراً عملیات خشونت‌آمیز پایان داده شود و نقطه پایانی برای این تراژدی در سوریه گذاشت، الجزایر از هیچ گونه تلاشی در حمایت از سوریه و در جهت حمایت از پناهندگان سوری فروگذار نکرده است و آنها را برادران خود می‌داند ضمن اینکه میان دو کشور تاریخی گسترده وجود دارد.
 
رییس پارلمان الجزایر ادامه داد: امیدواریم که سوریه حفظ شود و تلاش‌ها به عمل آید تا مجدداً این کشور به آرامی رود.
 
سید محمد خلیفه رهبر در ادامه به مسئله تروریسم اشاره کرد و گفت: تروریسم فرامرزی یکی از گزینه‌های خطرناکی است که کشورهای اسلامی از آن رنج می‌برد و باعث شده دین اسلام را مخدوش کند لذا لازم است ما از مبانی دین خود دفاع کنیم.
 
وی همچنین تأکید کرد: باید میان مبارزات مشروع و تروریسم تفاوت قائل شد.
 
رییس مجلس الجزایر خطاب به رؤسای هیئت‌ها اظهار داشت: تروریسم و انواع مختلف آن و تجارت مواد مخدر بزرگترین تهدید برای صلح جهانی است پس باید با آن مبارزه کرد.
 
سید محمد خلیفه رهبر اظهار داشت: اتحادیه ما گردهمایی بزرگی است و با توجه به بافت این اتحادیه این امکان برای ما فراهم است تا بتوانیم از دیپلماسی پارلمانی در جهت خدمت به منافع کشورها و در جهت جلوه بخشیدن به همبستگی میان آنها استفاده کنیم.
 
رییس مجلس الجزایر در پایان اظهار امیدواری کرد این اجلاس به اهداف موردنظر خود دست یابد.
انتهای پیام/
برچسب ها: مجلس ، الجزایر ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار