لیفتان را در حمام تاریک نگهداری نکنید

لیف کشیدن زیاد یا استفاده از لیف‌های زبر و کنفی برای تمیز کردن پوست کودکان باعث می‌شود سد دفاعی طبیعی پوست آنها از بین برود و این مسئله زمینه ابتلا به اگزما را در کودکان و نوزادان فراهم می‌کند.

مریم ملکی متخصص پوست و مو در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: شستو شوی بدن نباید به گونه‌ای باشد که باعث از بین رفتن سد دفاعی سطح پوست شود به همین دلیل افرادی با پوست چرب باید بدن خود را با لیف‌های حوله‌ای و نرم بشویند این در حالی است که استفاده از لیف به افرادی با پوست خشک توصیه نمی‌شود.

وی افزود: استفاده از لیف برای نوزادان و کودکان ضرورتی ندارد با این حال اگر والدین خواستند هر چند وقت یکبار بدن نوزاد یا کودک را لیف بکشند از لیف‌های نرم و حوله‌ای استفاده کنند.

دکتر ملکی تصریح کرد: لیف کشیدن زیاد طولانی مدت باعث تخریب سلول‌های پوست و رسوب ساده پروتئینی در پوست می‌شود که منجر به ایجاد تیرگی‌های دائمی در سطح پوست می‌گردد.

وی خاطر نشان کرد: قرار دادن لیف داخل حمام‌های تاریک و به مدت طولانی می‌تواند آن را به منبع آلودگی‌ها که منجر به بیماری‌های قارچی و عفونی می‌شود تبدیل کند، پس بهتر است حمام تهویه و نورگیر مناسب داشته باشد اگر حمام تاریک است بهتر است برای لیف جایی خارج از حمام در نظر گرفته شود./

انتهای پیام/

برچسب ها: حمام ، لیف ، سلول ، پوست ، رسوب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار