هشدار رئيس جمهور اوکراين به معترضان/ يانوکوويچ: مخالفان پا را از حد فراتر گذشته‌اند/ يانوکوويچ خواستار يافتن راه‌حلی برای بحران اوکراين شد

ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد مخالفان به امید رسیدن به قدرت از طریق اعتراضات خیابانی پا را از حد فراتر گذشته‌اند و مجرمان محاکمه خواهند شد.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلويزيوني پرس تي وي، رئيس جمهور اوکراين به معترضان هشدار جدي داد. 

 از روز گذشته شهر کي يف پايتخت اوکراين به شدت ناآرام شده است. درگيري هاي بين معترضان خواهان استعفاي رئيس جمهور با نيروهاي پليس به حدي شديد بوده که به کشته شدن حدود پانزده نفر و زخمي شدن دهها نفر منجر شده است.

ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور اوکراین روز چهارشنبه اعلام کرد مخالفان به امید رسیدن به قدرت از طریق اعتراضات خیابانی پا را از حد فراتر گذشته‌اند و مجرمان محاکمه خواهند شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از کیف،در شرایطی که حمله به تظاهرکنندگان در مرکز کیف ادامه دارد یانوکوویچ در سخنانی خطاب به مردم اوکراین گفت: «سران مخالفان، اصل دموکراسی را که بر اساس آن قدرت را از طریق انتخابات به دست می آید نه خیابان نادیده گرفتند. آنها با درخواست از مردم برای سلاح به دست گرفتن از حدود گذشتند. این نقض آشکار قانون است و مجرمان تحویل عدالت داده خواهند شد».

رئیس جمهور اوکراین افزود سران مخالفان «تندروها را  در میدان استقلال کیف (کانون اعتراضات) به مبارزه مسلحانه ( با دولت) دعوت کردند» حتی پیش از آغاز نشست روز سه‌شنبه پارلمان که می توانست قوانینی تصویب کند که اوکراین را تغییر می داد».

وی خاطر نشان کرد: «آنها پارلمان را مسدود کردند و همه قدرت را به صورت فوری برای مخالفان خواستار شدند».

وی با اشاره به رویارویی خونین روز سه‌شنبه که دست‌کم18 کشته بر جا گذاشت، گفت: «این به اصطلاح سیاستمداران بدون کسب آرا مردم، تلاش کردند قدرت را با نقض قانون اساسی در پایان خشونت و قتل به دست بیاورند».

یانوکوویچ تأکید کرد: «مخالفان یا باید از تندروها فاصله بگیرند یا باید اذعان کنند که از آنها حمایت می کنند».

وی افزود: «در این صورت ما به گونه دیگری با آنها صحبت خواهیم کرد».

همچنین رئیس جمهور اوکراین از مخالفان خواسته است راه حلی میانه برای خارج کردن کشور از بحرانی عمیقی که دچار آن شده است پیدا کنند. 

پیش از این نیروهای پلیس ضدشورش اوکراین به سمت اردوگاه تحصن مخالفان دولت در مرکز کیف پایتخت اوکراین پیشروی کردند و چادرهای تحصن کنندگان را آتش زدند.

همچنین مخالفان اوکراینی ساختمان‌های دولتی را در شهر لفوف به آتش کشیدند و به پادگان نظامی این شهر حمله کردند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار