شهرکرد/

شهدای حادثه تروریستی عراق؛ جهادگران عرصه اقتصادی کشور هستند

پیکر مطهر دو شهید ایرانی باقیمانده از شهدای حادثه تروریستی در منطقه دیاله عراق، از ساعت 9:30 صبح امروز چهارشنبه 30 بهمن ماه 92 در میان خیل مردم شهیدپرور، در شهرکرد تشییع و برای خاکسپاری به زادگاهشان شهر هفشجان منتقل شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران شهرکرد:

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد در آیین تشییع پیکر مطهر دو شهید از شهدای استان چهارمحال و بختیاری در عملیات تروریستی دیاله عراق، شهیدان را چراغ همیشه فروزان انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: شهداء حق بزرگی بر گردن همه ملت ایران دارند چرا که عزیز ترین سرمایه خود که جانشان بود را در راه انقلاب و اسلام فدا کرده اند و خون پاکشان درخت انقلاب را آبیاری و مسیتحکم کرده است.

حجت الاسلام محمدعلی نکونام با بیان اینکه شهدا اعمال تک تک ما را رصد می کنند، به انتظارات شهدا از جامعه اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: شهدا براساس آیه 169 سوره مبارکه آل عمران ( که می فرماید: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِینَ قُتِلُواْ فِی سَبِیلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْیَاء عِندَ رَبِّهِمْ یُرْزَقُونَ؛ کسانی را که در راه خدا کشته شده اند مرده مپندار، بلکه زنده اند و نزد پروردگارشان به ایشان روزی می دهند. )، در بین ما زنده و حاضرند و نظاره گر اعمال و رفتار ما در ادامه راهشان هستند . 

وی شهدای حادثه عراق را جهادگران عرصه اقتصادی کشور دانست و افزود: به یقین شهدای این حادثه شهدای اقتصادی کشور هستند که راه آن ها ادامه پیدا خواهد کرد و دشمن بداند که این مسیر نه تنها از حرکت باز نخواهد ایستاد، بلکه محکم تر و استوارتر ادامه پیدا خواهد کرد.

نماینده ولی فقیه در استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به حضور پرشور مردم در تشیع پیکر شهدای حادثه تروریستی عراق، این حضور را بیان گر و قدر شناسی، ایستادگی در برابر دشمنان و صبر و مقاومت ملت ایران در همه عرصه ها دانست.

به گفته امام جمعه شهرکرد، حضور گسترده مردم به دشمنان نظام اسلامی نشان داده است که به هر میزان خون عزیزانمان را بریزید از مقاومت و ایستادگی ما کم نخواهد شد.

حجت الاسلام نکونام با تاکید بر اینکه دشمنی دشمنان با انقلاب و نظام اسلامی پایانی نخواهد داشت تصریح کرد: ما از دشمن انتظاری بیش تر از دشمنی و اقدامات ددمنشانه ای همچون ترور و از بین بردن نیروهای ارزشی خود نداریم بنابراین محکم و استوار در برابر این دشمن ایستاده ایم .

حجت الاسلام نکونام این گونه حوادث را حاصل شیطنت های آمریکا و هم پیمانانش دانست و گفت: دشمنان با هدف از بین بردن انقلاب و به منظور تضعیف جبهه مقاومت در جهان به دست به چنین اقدامات خصمانه و ددمنشانه می زند.

وی مقاومت و ایستادگی را رمز پیروزی بر دشمنان و استکبار دانست و با تاکید بر لزوم حفظ وحدت و انسجام ملی تصریح کرد: دشمن به اشکال مختلف در تلاش برای  ضربه زدن به این انقلاب و ارزش های اسلامی است و از هیچ اقدامی برای رسیدن به این خواسته شیطانی خود دریغ نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه دشمن برای ضربه زدن و گرفتن هویت، ارزش ها و معارف اسلامی به میدان مبارزه آمده است تصریح کرد: دشمن با هدف ضربه زدن به اصول و پایه های انقلاب، به دنبال ایجاد تفرقه انگیزی و جدا کردن مردم ار ارزش ها دینی و اسلامی است اما ملت ایران با مقاومت و ایستادگی بر اصول و ارزش ها پافشاری خواهد کرد .

گفتنی است: در حمله عصر روز جمعه 22 آذر امسال تروریست های مسلح به خودروهای حامل کارگران و مهندسان ایرانی و عراقی طرح انتقال گاز در منطقه الندی، نزدیک منطقه بلدروز استان دیاله عراق ( واقع در 75 کیلومتری شمال شرق بغداد )، 18 کارگر و مهندس ایرانی و عراقی کشته و چهار نفر نیز مجروح شدند که 9 شهید و چند مجروح این سانحه، از استان چهارمحال و بختیاری بودند.

از 9 شهید اهل استان چهارمحال و بختیاری؛ 6 شهید از اهالی شهر هفشجان، یک شهید از اهالی لردگان و 2 شهید نیز از منطقه اشکفتک و چالشتر بودند.

پیکر شهیدان « محمد نصیری »، « خسرو پاداش » و « یزدان کیوانی »؛ 3 شهید اهل استان چهارمحال و بختیاری در این حادثه تروریستی، روز چهارشنبه 27 آذرماه سال جاری در آیینی با شکوه در شهر هفشجان، زادگاه این شهیدان به خاک سپرده شد.

پیکرهای مطهر 4 تن دیگر از شهدای این عملیات تروریستی به نام های « رضا امانی » اهل اشکفتک، « کامران شبان » اهل چالشتر، « مرتضی پالار » اهل هفشجان و « علی حسین خلیلی » اهل لردگان هم روز پنج شنبه 12 دی ماه 92، همزمان با سالروز شهادت مظلومانه حضرت امام رضا (ع) در استان چهارمحال و بختیاری تشییع و خاکسپاری شد.

شهر هفشجان از توابع شهرستان شهرکرد در استان چهارمحال و بختیاری، در فاصله حدود 10 کیلومتری شهرکرد؛ مرکز این استان قرار دارد که دارای بیش از 2 هزار نفر نیروی فنی در زمینه صنایع مختلف می باشد./س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.