سردار کارگر در ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس:

پیشرفت‌های کشور و تولید پیشرفته‌ترین تجهیزات مرهون دفاع مقدس است

رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت:‌ ‌ پیشرفت‌های امروز کشور در موضوعات هسته‌ای سلول‌های بنیادی،‌ نانو و تجهیزات نظامی به خاطر دفاع مقدس است. در آن دوران کشورمان سیم‌خاردار را هم وارد می‌کرد اما امروز دنیا می‌بیند که پیشرفته‌ترین تجهیزات را تولید می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی باشگاه خبرنگاران، "سردار سرتیپ کارگر" رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره سراسری داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس که مجتمع فرهنگی اسوه برگزار شد، با تشکر از سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس برای برگزاری این جشنواره (جایزه ادبی یوسف) اظهار داشت: این جایزه ادبی به نام شهید "یوسف ملک‌ شامران" است.

وی افزود:‌ موضوع دفاع مقدس را که مقام معظم رهبری فرمودند گنجینه است و دفاع مقدس می‌تواند تاریخ ما را تغذیه کند.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس  تصریح کرد:‌ امروز هر چه که داریم از دفاع مقدس است و دفاع مقدس ستونی است که ما هر مشکلی را که به این ستون ببندیم حل می‌شود و رو به جلو حرکت می‌کند.  
 
سردار کارگر افزود:‌ پیشرفت‌های امروز کشور در موضوعات هسته‌ای سلول‌های بنیادی،‌ نانو و تجهیزات نظامی به خاطر دفاع مقدس است. در آن دوران کشورمان سیم‌خاردار را هم وارد می‌کرد اما امروز دنیا می‌بیند که پیشرفته‌ترین تجهیزات را تولید می‌کنیم.  
 
وی گفت: تاریخ ما می‌تواند از دفاع مقدس تغذیه کند و در خلق آثار هنری دو شرط وجود دارد که یکی حقیقت و دیگری هنرمند است.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ادامه داد: حقیقت بزرگ و هنرمند بزرگ که دفاع مقدس حقیقت بزرگی است که هنرمند بزرگی می‌خواهد.   
 
سردار کارگر اظهار داشت:‌ برگزاری جشنواره داستان کوتاه ادبی دفاع مقدس کار بسیار خوبی است و امروزه در دنیا کتاب‌های پالتویی و رمان‌های داستان‌ کوتاه کاربرد زیادی دارد.  
 
وی اظهار داشت:‌ مقام معظم رهبری درباره لوازم‌التحریر نوجوانان و کودکان ما فرمودند که شما اول باید بروید که آن ارزش‌ها را نشان دهید و بتوانید آنها را روی لوازم‌التحریر‌ها اجرا کنید.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد: اول باید کتاب‌ها و انیمیشن‌های مربوط به آنرا بسازیم لذا داستان کوتاه در این زمینه بسیار مهم است.  
 
سردار کارگر بیان داشت:‌با تلاش کمی 1800 اثر به این جشنواره رسیده و ما ممکن است میلیون‌ها داستاندر حوزه دفاع مقدس داشته باشیم و هر کدام از عملیات‌ها و رزمندگان و شهدا و جانبازان می‌توانند یک داستان کوتاه را تشکیل دهند.  
 
وی افزود: این ایام،‌ایام عملیات خیبر است و جا دارد که یادی از همه شهدا، رزمندگان،‌جانبازان آن عملیات بکنیم و همانطور که می‌دانید عملیات‌های مهم ما مانند والفجر 8 و کربلای 5 و همین عملیات خیبر در سه ماهه آخر سال بود.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: چند نکته کوتاه دفاع مقدس باید مورد توجه قرار گیرد اول اینکه داستان‌ها باید سرشار از امید باشد زیرا دفاع مقدس سرشار از امید بود و برای مردم ما امید ایجاد کرد، لذا در بیداری اسلامی هم می‌بینیم که الگو، الگوی دفاع مقدس است و دسته گل انقلاب و امام(ره) ما دفاع مقدس بوده که انقلاب و امام را به آزمون گرفت و روسفید بیرون آورد.  
 
سردار کارگر افزود:‌ حماسه، معنویت و عقلانیت دومین نکته‌ای است که باید در داستان‌های دفاع مقدس موج بزند و سومین ویژگی مهم روحیه و تذکر بسیجی به عنوان ثمره بزرگ انقلاب اسلامی است که در دفاع مقدس عینیت آنرا دیدیم و نشان دادن آن بسیار مهم است.  
 
وی بیان داشت: در دفاع مقدس ما می‌توانیم را باور کردیم و امروز که جمهوری اسلامی ثابت قدم ایستاده، دشمنان نمی‌توانند کاری انجام دهند به خاطر دفاع مقدس و باور کردن ما می‌توانیم بوده است.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس تصریح کرد:‌ در جمهوری اسلامی ایران پرفروش‌ترین کتاب‌ها و فیلم‌ها مربوط به عرصه دفاع مقدس بوده زیرا جنگ حقیقتی الهی است و خدا راه را به ما نشان می‌دهد تا در این رابطه موفق باشیم.  
 
سردار کارگر افزود:‌ سازمان هنری و ادبیات دفاع مقدس چند ماهی است که تشکیل شده و سردار گل‌علی بابایی ریاست آنرا بر عهده دارد.  
 
وی اظهار داشت:‌ یکی از برنامه‌های ما حرکت در همه ابعاد و موضوع استفاده از علوم پیشرفته روز است  و فیلم‌های کوتاه در دفاع مقدس و فیلم‌های 120 ثانیه‌ای و 60 ثانیه بوده است و باید از ابزارهایی مانند بلوتوث نیز استفاده کرد و همچنین به دنبال کارهای بلند و رمان و کتاب و ... هستیم.  
 
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خاطرنشان کرد: درباره تاریخ جنگ کمتر کار شده و پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس به دنبال چاپ جلد دوم دایرةالمعارف دفاع مقدس است که همواره یکی از مطالبات رهبر معظم انقلاب بوده است.  
 
انتهای پیام/  
 

برچسب ها: کارگر ، دفاع ، مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار