یک نماینده مجلس در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:

کیفی سازی "خودروها" در نیمه سال 93/ ایران باید د ر بازارهای جهانی حضور یابد

یک نماینده مجلس با تاکید بر اینکه صنعت خودرو کشور باید در بازارهای جهانی حضور پررنگی داشته باشد گفت: ما خواستار این هستیم تا با ارتقاء کیفیت محصولات تولید شده در نیمه سال 93 توان رقابت با رقبای خارجی در بازارهای داخلی را افزایش دهیم.

علی علیلو عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران، با بیان اینکه هم‌اکنون به دنبال برنامه استراتژیک جهت حضور پررنگ صنعت خودرو ایران در بازارهای جهانی هستیم اظهار داشت: ما خواستار این هستیم تا با ارتقاء کیفیت محصولات تولید شده در نیمه سال 93 توان رقابت با رقبای خارجی در بازارهای داخلی را افزایش دهیم.

وی افزود: لازم است در یک دوره زمانی مشخص برنامه‌هایی را در رابطه با تحول صنعت خودرو کشور تدوین و پیاده‌سازی کنیم.
 
وی با اشاره به تعرفه‌ واردات خودرو، گفت: تا زمانی که صنعت خودرو ایران به صورت جدی در بازارهای جهانی حضور نیابد کاهش تعرفه واردات بیش از 45 درصد منطقی نیست.

علیلو تصریح کرد: ملاحظه نمایندگان در رابطه با تعرفه واردات خودرو توجه به تولید ملی است نه تنها تعصب ملی چرا که برای حضور ایران در بازارهای جهانی نیاز به تدوین و ارائه برنامه‌ای جهت کیفی‌سازی محصولات است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: زمانی که کیفی‌سازی انجام شود و صنعت خودرو مستقل شده و بتواند با رقبای خارجی رقابت داشته باشد قطعا تعرفه‌ها به صورت شیبی ملایم به صفر خواهد رسید.

به گفته‌ علیلو این مسئله حمایت‌های کاذب از صنعت خودرو را پایان می‌دهد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار