براساس مطالعات اخیر:

یک سوم موارد "التور" مربوط به کودکان کمتر از 10سال است

براساس نتایج مطالعات اخیر، بیشترین میزان ابتلا به التور یعنی حدود یک سوم موارد این بیماری مربوط به کودکان کمتر از 10سال و کمترین میزان بیماری مربوط به سنین بالای 510سال است.

احمد سراوانی استادیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران تصریح کرد: التور یک بیماری اسهالی ناشی از "عفونت روده" است که هم کودکان و هم بزرگسالان ممکن است به آن مبتلا شوند.

وی با بیان اینکه هر ساله اپیدمی‌های متعددی از التور در مناطق مختلف جهان روی می‌دهد، اظهار داشت: در کشورمان نیز دو ساله موارد قابل ملاحظه‌ای از التور رخ می‌دهد که عمده این موارد در سنین کودکی و جوانی است.

سراوانی تأکید کرد: براساس نتایج مطالعات اخیر، بیشترین میزان شیوع و ابتلا به التور یعنی حدود یک سوم موارد این بیماری مربوط به کودکان کمتر از 10سال و کمترین میزان بیماری مربوط به سنین بالای 50سال است.

وی یادآور شد: بیماری التور در هر دو جنس شایع است، اما در مجموع باید گفت که در جنس مذکر در مقایسه با جنس مونث، شیوع التور بیشتر است.

سراوانی خاطرنشان کرد: سالانه تعداد زیادی از افراد جامعه به اسهال مبتلا می‌شوند و با توجه به اینکه التور نیز نوعی بیماری اسهالی است، لذا با تشخیص زودهنگام موارد بیماری و درمان مناسب آن، می‌توان از گسترش بیماری التور تا حد بسیار زیادی جلوگیری کرد.

انتهای‌پیام/

برچسب ها: التور ، عفونت ، روده ، کودک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار