بزرگ‌‌ترین قربانیان "سرقت" فیلم‌ها

یکی از رکوردهایی که منحصر به چند سال اخیر است و البته اصلاً هم چیز خوشایندی نیست مربوط به فیلم‌هایی است که بیش‌تر از همه دچار سرقت یا در واقع به طرز غیرقانونی دانلود‌ شده‌اند.

به گزارش حوزه سینمای جهان باشگاه خبرنگاران؛ در پایان هر سال، رکوردها و مقام‌های سینمایی مختلفی اعلام می شوند، برخی بر اساس نظرخواهی‌ها و سلیقه‌ها و برخی دیگر هم بر اساس آمار و ارقام. یکی از رکوردهایی که منحصر به چند سال اخیر است و البته اصلاً هم چیز خوشایندی نیست مربوط به فیلم‌هایی است که بیش‌تر از همه دچار سرقت یا در واقع به طرز غیرقانونی دانلود‌ شده‌اند. در سال 2013 فیلم‌ هابیت: سفری نامنتظر بیش‌‌تر از هر فیلم دیگری با این مشکل مواجه شده است. آمار و ارقام مربوطه شگفت‌انگیز است. این فیلم بیش‌تر از هشت میلیون بار و رقم دقیق‌ترش 8400000 بار دانلود شده است! مقام دوم در اختیار جنگجوی زنجیر گسسته است که 8100000 بار دانلود شده. در رده‌های بعدی فیلم‌های تند و تیز 6 و آیرن‌من 3 قرار دارند و جالب این جاست که رده‌ی پنجم در اختیار کتابچه‌ی راهنمای خوش‌بینی است که 7/5 میلیون بار دانلود شده! فیلم‌های بعدی هم از این قرارند: 6سفر ستاره‌آی به درون تاریکی، 7. جوخه‌ی گنگسترها، 8. حالا منو می‌بینی، 9. خماری صبح‌گاهی3، 10. جنگ جهانی زی. با این توضیح که آمار دانلود فیلم دهم جدول، 6/7 میلیون بار است.
 
کوئنتین تارانتینو که آخرین فیلمش مقام دوم فیلم‌های سرقت شده را دارد چندی پیش درباره‌ی دانلود فیلم‌ها گفته بود که می‌تواند دانلود فیلم‌هایی را که دسترسی به آن‌ها از شیوه‌های سنتی‌تر دشوار است بپذیرد ولی با دانلود کردن فیلم‌هایی که به شکل قانونی در دسترس هستند مخالف است. از آن‌جا که چین هم به دلیل جمعیت زیادش و هم به لحاظ محدودیت‌های مختلف موجود در پخش و عرضه‌ی فیلم‌ها یکی از بزرگ‌ترین بازارهای عرضه‌ی غیرقانونی فیلم‌هاست می‌توان چنین نتیجه گرفت که یکی از دلایل مهم حضور فیلم تارانتینو در مقام دوم، ممنوعیت نمایش جنگجوی زنجیر گسسته در این کشور است که مدتی پس از آغاز نمایش عمومی‌اش صورت گرفت.

منبع:‌مجله فیلم/

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار