جلسه شورای علمی راهبردی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی برگزار شد

جلسه شورای علمی راهبردی هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره شورای عالی انقلاب فرهنگی به ریاست حجت الاسلام و المسلمین علی اکبر صادقی رشاد برگزار شد.

به گزارش حوزه دانشگاه باشگاه خبرنگاران، این ابتدای جلسه که به بحث و بررسی درباره "تشکیل کمیته کشف و پیگیری نظریات رایج" و "تشکیل کمیته داخلی ممیزی اولیه و تعیین ارزیاب" اختصاص داشت، حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه‌پردازی، نقد و مناظره طی سخنانی گفت: تشكيل شوراي علمي كرسي‌ها به صورت يك هفته در ميان براي طولاني نشدن فرآيند ارزيابي طرح‌ها ضروری است.

وی افزود: متاسفانه برخي كرسي‌ها پس از دو ماه نتوانسته‌اند نتيجه ارزيابي را به صاحب طرح بدهند که این مساله با توجه به نياز به تشكيل پيش اجلاسيه و اجلاسيه، فرآيندی بسيار زمان‌ بر را پیش روی صاحبان طرح قرار خواهد داد. عضو شورای تحول و ارتقای علوم انسانی ادامه داد: شان ارزيابي‌ها در فرآیند کرسی‌ها، مميزي است نه داوري و همین که مشخص شود في‌الجمله اين طرح، حرفی براي گفتن دارد، برای ورود به پیش اجلاسیه کافی است.

در ادامه، اعضای جلسه نیز به بیان نظرات خود پرداختند، که اهم آن ها به شرح ذیل است:

بی اطلاعی قشر دانشگاهی از فعالیت‌های هیئت به علت وقفه ایجادشده در فعاليت هيئت، لزوم ارتباط بین كرسي‌ها و قطب‌هاي علمي كشور، توجه به مزيت نسبي هريك از دانشگاه‌ها در موضوعات مختلف و نقد نظريات مبنايي و بازخواني انديشه انديشمندان مسلمان به عنوان گام‌های اساسی در توليد نظريه.

در انتهای جلسه، اعضا موارد ذیل را نیز به تصویب رساندند:

تهیه و ارائه بسته ای شامل تعاریف مفاهیم اساسی مانند نظریه، نقد و نوآوری و ... جهت استفاده کرسی‌ها، امکان برگزاری نشست های هم اندیشی توسط کرسی‌ها، امکان تشکیل جلسات مجزا در کرسی علوم نقلی برای دو موضوع قرآن و حدیث، فقه و اصول، ارسال گزارش عملکرد توسط کرسی ها و پرداخت معوقات از دوره قبل توسط دبیرخانه هیات و موافقت شورا در خصوص تشکیل کمیته کشف و پیگیری نظریات رایج.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار