کرمان/

افتتاح خط تولید نئوپان در نرماشیر

خط تولید نئوپان با روکش ملامینه که با مشارکت بخش خصوصی و بنیاد برکت اجرا شده است،در شهرستان نرماشیر استان کرمان افتتاح شد.

نماینده بنیاد برکت در استان کرمان در حاشیه ی مراسم بهره برداری از این طرح در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان با اشاره به اینکه این بنیاد به منظور تحقق رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و سند چشم انداز 20ساله فعالیت می کند ، ایجاد اشتغال و محرومیت زدایی در مناطق محروم به ویژه در مناطق کمتر توسعه یافته را از اهداف این بنیاد عنوان کرد.

دهقان گفت: برای اجرای این طرح بیش از 10 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی از اجرای 9 طرح در استان کرمان توسط این بنیاد خبر داد و گفت: سه طرح در منطقه بم اجرا شده است .

دهقان به ساخت 89 کلاس درس در قالب 19 مدرسه در جیرفت،کهنوج و شرق استان اشاره و خاطرنشان کرد: تاکنون 15 مدرسه به بهره برداری رسیده اند و بقیه نیز تاپایان سال به بهره برداری می رسند.

دهقان با اعلام اینکه فعالیت شرکت بیمه برکت به منظور ارائه خدمات بیمه تکمیلی در مناطق روستایی آغاز شده است ، خواستار همکاری فرمانداران مناطق با شرکتهای یادشده در مناطق مختلف شد.

معاون برنامه ریزی استاندار نیز در این مراسم همت و ابتکار جوان سرمایه گذار و خلاق این طرح را ستود وگفت: این طرح نمونه بارز حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی است.

تکلوزاده در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به سطح زیر کشت 65 هزار هکتاری نخیلات منطقه شرق استان،بر ایجاد کارخانه های فراوری ضایعات خرما تاکید کرد.

وی با اعلام اینکه هر نخل سالانه 7 تا 10 کیلو ضایعات شاخ و برگ برجای می گذارد ، افزود: کارخانه ی فرآوری سالانه 9 هزارتن از این ضایعات را فرآوری می کند که این میزان تنها یک پنجم میزان ضایعات تولید شده است.

تکلوزاده با بیان اینکه مواد اولیه این کارخانه تمام نشدنی و تجدید پذیر است ، خاطرنشان کرد: با توجه به رشد روز افزون ضایعات شاخ و برگها نیاز به کارخانجات دیگر نیز در سالهای آینده احساس می شود.

نماینده مردم شهرستانهای شرق استان کرمان در مجلس شورای اسلامی نیز پیگیریهای مدیر جوان این کارخانه را مثال زدنی توصیف کرد .

حجت الاسلام غضنفرآبادی راه اندازی این کارخانه را نوعی حرکت به سمت روشنایی عنوان کرد و گفت: با راه اندازی خط نئوپان از شاخ و برگ نخلها دغدغه چندین ساله برطرف شد و امروز ضایعات نخلها به کار وسرمایه تبدیل شده است.

مدیر این کارخانه با اشاره به ظرفیت تولید روزانه 3 هزار ورق نئوپان با روکش ملامینه در این خط افزود: برای30 نفر در هرشیفت به صورت مستقیم و غیر مستقیم شغل ایجاد شده است.

رسول افسری به توان تولید تا 3هزارو500 ورق با روکش ملامینه و ام دی اف در چهار رنگ مختلف در این خط تولید اشاره کرد.

وی با اعلام اینکه خط تولید نئوپان معمولی پیش از این راه اندازی شده بود و خط ملامینه در کنار خط معمولی راه اندازی شده ، از اشتغال بیش از 120 نفر مستقیم و 670 نفر بطور غیر مستقیم در همه ی کارخانه خبر داد./س

برچسب ها: افتتاح ، نئوپان ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
شریفی
۱۴:۵۳ ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
با سلام. لطفا شماره تماس مدیر عامل کارخانه یا کارخانه را هم بگین.
با تشکر