بوشهر/

مردان بیشتر از زنان در معرض خطر بیماری‌های قلبی هستند

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت و درمان دیلم گفت: مردان بیشتر از زنان در معرض خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی قرار دارند.

 به گزارش گروه استانهای باشگاه خبرنگاران ، خدیجه حسینی ظهرامروز در دوره آموزشی هفته سلامت مردان در شبکه بهداشت اظهار داشت: سلامت مردان موضوعی است که موجب استحکام و ارتقای سلامت نیروی کار جامعه و توسعه کشور را در پی خواهد داشت.

وی بیان داشت: مردان نسبت به زنان در معرض فاکتورهای خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، الکل، اعتیاد و استرس شغلی در آنها بیشتر است.

مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت دیلم افزود: مردان کمتر به پزشک مراجعه کرده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می‌اندازند.

حسینی خاطرنشان کرد: نامگذاری هفته اول اسفند ماه در کشور ما، با هدف تاکید بر سلامت مردان کشورمان و حساس‌سازی مردان جامعه ایرانی برای توجه بیشتر به جنبه‌های مختلف پیشگیری از مخاطرات سلامت است.

وی گفت: طبق گزارش مطالعه ملی، در کشور ما امید به زندگی در بدو تولد در مردان حداکثر 16/70 سال بر آورد شده است و این آمار در زنان حد اکثر 24/73 سال است.

کارشناس مسئول سلامت خانواده شبکه بهداشت دیلم تصریح کرد: طبق بررسی‌هایی که در سال 1382 انجام شده بار بیماریها و آسیب در کشور در جنس مذکر برای همه سنین بیشتر بوده است.

وی افزود: طبق این بررسی تعداد سال‌های از دست رفته به علت مرگ زودرس و همچنین سال‌های سپری شده توام با ناتوانی به عواملی مثل حوادث ترافیکی، بلایا و حوادث غیرمترقبه، بیماری‌های قلبی عروقی مثل سکته‌های مغزی و قلبی و سقوط از ارتفاع بستگی دارد که نشان می‌دهد متاسفانه مردان به سلامت خودشان توجه ندارند.

حسینی برگزاری کلاس‌های آموزشی برای بسیج برادران و اعضای هلال احمر و پرسنل مرد امور اداری شبکه، مشاوره رایگان تغذیه و سلامت روان، برگزاری همایش دو و دوچرخه‌سواری و موتورسواری با کلاه‌ایمنی، برگزاری مسابقه ورزشی برای پرسنل مرد شبکه بهداشت را از فعالیت‌های هفته سلامت مردان در شهرستان دیلم عنوان کرد.     

انتهای پیام/م
برچسب ها: بوشهر ، بیماری ، قلبی ، عروقی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.