قدمیاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران مطرح کرد

شبهات زیادی پیرامون هزینه‌کرد بودجه تشکل‌های دانشگاه آزاد وجود دارد

مدیرکل تشکل های اسلامی،سیاسی دانشگاه آزاد با بیان اینکه شبهات زیادی بابت هزینه شدن دیگر مبالغ بودجه تشکل‌ها به بخش‌های دیگری وجود دارد، گفت: طی دستور رئیس دانشگاه تلاش داریم از طریق مراجع ذی‌صلاح بخشی از منابعی که خارج از ضوابط در اختیار جریانات سیاسی قرار گرفته را به دانشگاه آزاد بازگردانیم.

علی قدمیاری در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران با اشاره به لزوم وجود تشکل‌های دانشجویی در هر یک از واحدهای دانشگاه آزاد در کشور اظهار کرد: طبق قوانین باید در تمام استان‌ها تشکل‌های دانشجویی دانشگاه آزاد یک نماینده داشته باشند که در دو سال گذشته نیز ۱۵ الی ۲۰ استان نماینده تشکل نداشته‌اند و ساماندهی نشده بودند و به این معناست که نگاه و حمایت متوازنی به تشکل‌های دانشجویی نبوده و به برخی نگاه ویژه‌تری بوده است.  
 وی افزود: از ۴۶۰ واحد که باید تشکل می‌داشتند، بیش از ۲۰۰ واحد دانشگاهی از وجود تشکل برخوردار نبودند و آنهایی هم که در گذشته دارای تشکل‌های دانشجویی بودند در دو سال اخیر و به مرور زمان منحل شدند.  
 
مشاور رئیس دانشگاه آزاد با تاکید بر اینکه در طول دو سال گذشته در تشکل‌ها اعمال مدیریت بوده است تصریح کرد: در زمان مدیریت گذشته نیز 5/2 میلیارد تومان منابع و بودجه به تشکل‌ها اختصاص پیدا کرده بود که کمتر از ۱۰ درصد این بودجه به صورت مستقیم به تشکل‌های دانشجویی پرداخت شده بود، در حالیکه باید تمام این منابع برای این تشکل‌ها استفاده می‌شد و همچنین از اعتبارات نشریات دانشجویی نیز کمتر از ۵ میلیون تومان بودجه به آن‌ها تخصیص پیدا کرده است.
 
قدمیاری با بیان اینکه در گذشته نگاه متوازنی به تشکل‌های دانشجویی وجود نداشته است گفت: شبهات زیادی بابت هزینه شدن دیگر مبالغ بودجه تشکل‌ها به بخش‌های دیگری وجود دارد.
 
وی افزود: طی دستور رئیس جدید دانشگاه آزاد بخشی از منابعی که خارج از ضوابط در اختیار یکسری جریانات سیاسی قرار داده شده است، از سوی مراجع ذی‌صلاح در حال پیگیری است تا این مبالغ به دانشگاه آزاد بازگردد.  
 
مشاور رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: دانشگاه آزاد اسلامی بودجه خاصی از خود ندارد، بلکه تمام منابع آن از شهریه و پول دانشجویان تامین می‌شود. لذا ما موظفیم در حفظ این امانت نهایت تلاش خود را بکنیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار