فکری: تعطیلات یک ماهه با قوانین فوتبال حرفه‌ای منافات دارد

کارشناس فوتبال کشورمان گفت: امیدوارم استقلال گام اول را در بازی نخست لیگ قهرمانان محکم بردارد، زیرا روحیه این تیم در بازیهای دیگر افزایش یافته و هواداران را راضی نگه می‌دارد.

محمود فکری، کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دیدار تیم فوتبال استقلال تهران برابر الشباب عربستان در جام باشگاههای آسیا به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: به طور قطع بازی تیم استقلال در جام باشگاههای آسیا و خصوصا در مقابل تیمهای عربی از اهمیت فراوانی برخوردار است زیرا برد و کسب امتیاز کامل می‌تواند گام محکمی در دیدار نخست جام باشد و روحیه را مضاعف می‌کند. 
 
وی در ادامه افزود: باید بگویم که برای هر تیمی حضور در جام باشگاهها می‌تواند برای آن تیم افتخار محسوب شود و حضور مقتدرانه آن تیم می‌تواند جایگاه آن تیم را بالا ببرد. 
 
فکری درباره شرایط تیم استقلال تهران هم تصریح کرد: به طور حتم تیم استقلال باید گام اول را محکم بردارد زیرا وقتی با کسب امتیازات کامل از زمین خارج شویم با انگیزه زیاد در برابر سایر حریفان به میدان می‌رویم. 
 
پیشکسوت و کادر فنی تیم استقلال بهترین تصمیم را برای برد مقابل الشباب خواهند گرفت و اینکه چه بازیکنانی را در اختیار دارند و یا چه بازیکنانی مصدوم هستند در حیطه سرمربی این تیم است. 
 
وی به افزایش توقعات مردم از تیم استقلال پرداخت و تاکید کرد: بازیکنان استقلال باید بدانند توقعات مردم از این تیم بالاتر رفته است و باید یک تیم آماده و خوب به زمین بفرستد و با برد مقابل الشباب هوداران را راضی نگه دارند. 
 
فکری با اشاره به تیم الشباب عربستان هم اضافه کرد: به طور قطع تیم الشباب یکی از تیمهای خوب آسیایی است که از مهره‌های خارجی خوبی بهره می‌گیرد، روی این تیم سرمایه‌گذاری خوبی صورت گرفته است و برنامه‌ریزی منظمی دارند، گره و مشکلات خود را با پول باز می‌کنند ولی این تیم فاقد نیروی انسانی است و همین مسئله به عنوان ضعف قلمداد می‌شود که باید استقلال از آن استفاده کند. 

پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: استقلال در بازی فردا باید از ابتدا با بدنسازی خوب برای برد تلاش کند ودر درجه دوم بازنده از زمین خارج نشود زیرا روحیه این تیم برای انجام بازی‌های بعدی ضعیف می‌شود. 

وی به پیشرفت تیم‌های عربی اشاره و اظهار کرد: هم اکنون تیم‌های عربی با سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی دیگر مانند سابق به دنبال تلف کردن زمان بازی نیستند یا اینکه جنگ روانی راه بیندازند بلکه درنوع بازی وتکنیک تغییر و پیشرفت حاصل شده است. باید بگویم حتی قطر و بحرین  وعمان ینز دنبال این مسئله یعنی اتلاف زمان بازی نیستند. 

فکری در پاسخ به این سوال که آیا تعطیلی یک همه لیگ مفید است یا نه؟! گفت: مطمئناً مفید نیست ما ادعای فوتبال حرفه‌ای را داریم و باید قوانین حرفه‌ای بودن را پیاده کنیم. 

کارشناس فوتبال کشورمان ادامه داد: درکشور های صاحب سبک فوتبال همه بازی‌ها بدون وقفه برگزار می‌شود لیگ کشورمان جام حذفی و لیگ اروپا و سوپرلیگ برگزار شده است وحتی FIFADAY ها را هم از دست نمی‌دهند، ما باید از این‌ها الگو برداری کنیم ولی نمی‌دانم چه مشکلی وجود دارد که چنین برنامه‌ریزی صورت می‌گیرد. 

وی به مضرات تعطیلی پرداخت واضافه کرد: با وجود این تعطیلی‌ها اگر تیم تمرین داشته باشد و فشار بر روی بازیکنانش بیاورد وبه طور قطع ضرر دارد و احتمال مصدوم شدن بازیکنان وجود دارد و یا حفظ کردن بازیکن بسیار سخت است واگر هم تمرینات تعطیل شود بازیکن خسته و عصبی می‌شود، دعوای درون تیمی به وجود می‌آید و حاشیه‌ها درست می‌شود. 

فکری در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم لیگ برتر کشورمان با برنامه‌ریزی علمی منظم پیش رود تا ذخیره‌ای برای موفقیت تیم ملی کشورمان در جام‌جهانی باشد.

انتهای پیام/ 

برچسب ها: فکری ، استقلال ، الشباب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار