ایلام/

ایجاد اقامتگاه های بومی گردی در روستاهای هدف گردشگری ایلام

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام با بیان اینکه اقامتگاه های ویژه بومی گردی در روستاهای هدف گردشگری استان دایر می شود گفت: برپائی اینگونه اقامتگاه ها یکی از برنامه های این اداره کل برای توسعه صنعت گردشگری در استان ایلام است.


به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران ایلام؛ عبدالمالک شنبه زاده با یبان این مطلب افزود: استان ایلام از توانایی بالایی برای توسعه گردشگری در مناطق روستایی برخوردار است و اکنون در مجموع دارای شش روستای هدف گردشگری است.
شنبه زاده  روستاهای هدف گردشگری استان ایلام را  ˈکلمˈ، ˈسراب کلانˈ، ˈپشت قلعهˈ، ˈحیدرآباد بخش سیوانˈ، ˈزنجیره علیاˈ و ˈسنگ سفیدˈ عنوان کرد و افزود:  توسعه گردشگری سال آینده در این مناطق بیشتر مورد توجه قرار خواهد گرفت و برای تحقق این موضوع برنامه های مختلفی از سوی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام آماده شده است.
شنبه زاده بهره گیری از راهنمایان محلی در روستاهای هدف گردشگری را از دیگر سیاست های اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ایلام در حوزه توسعه گردشگری مناطق روستایی ایلام برشمرد.
استان ایلام به سبب برخورداری از طبیعت چهار فصل چشم نواز و وجود جنگل ها و مراتع سرسبز در کنار وفور آب یکی از مناطق بکر گردش و طبیعت گردی است.
ایلام نزدیک به 700 هزار هکتار جنگل از گونه جنگل های زاگرس دارد./س
 
 
 
 
 انتهای پیام/
 
برچسب ها: اقامتگاه ، روستا ، گردشگری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.