اردبیل/

افزایش 10 برابری ورود گردشگران آذری به استان اردبیل

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان اردبیل گفت: طی شش سال اخیر ورود گردشگران کشور جمهوری آذربایجان به این استان رشد بیش از 10 برابری داشته است.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران اردبیل؛ قادر تقی زاده افزود: در سال 87 میزان گردشگران آذری وارد شده به اردبیل حدود 45 هزار نفر بوده که این رقم در 9 ماهه سال جاری به بیش از 391 هزار نفر رسیده است.

وی با بیان اینکه تا پایان سال جاری پیش بینی می شود که این تعداد به بیش از 450 هزار نفر برسد تاکید کرد: در صورت تحقق این مهم شاهد رشد بالای 10 برابری در ورود گردشگران جمهوری آذربایجان به استان اردبیل خواهیم بود.

سرپرست معاونت گردشگری میراث فرهنگی استان در عین حال آمار سالانه ورودی گردشگران آذری به اردبیل را در سال 88 بالغ بر 114 هزار نفر، در سال بیش از9، 258 هزار نفر، در سال 90 حدود 350 هزار و در سال 91 افزون بر 465 هزار نفر عنوان کرد.

تقی زاده با اشاره به تحقیقات صورت گرفته در زمینه گردشگران آذری وارد شده به کشور متذکر شد: این آمارها نشان می دهد که 49 درصد اتباع آذری به منظور درمان، 34.5 درصد با هدف گردشگری و 9.7 درصد به منظور تجارت به کشورمان سفر کرده اند/س.

انتهای پیام/

برچسب ها: اردبیل ، ورود ، گردشگران ، آذری
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.