ارسال بیش از 1000 اثر به جشنواره فرهنگ و هنر

نخستین جشنواره آثار تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر در بخش‌های مختلفی چون سینما، عکاسی، گرافیک و کتب و مقالات 10 اسفند برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار  حوزه تجسمی باشگاه خبرنگاران حاضر در محل نشست جشنواره آثار و تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر امروز 3 اسفند با حضور دکتر "حمید شاه آبادی" مشاور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، "شاهین فرزانه" دبیر جشنواره و "حمید اسلامی" دبیر نخستین جشنواره و جمعی از خبرنگاران در سالن حجاب برگزار شد.  

در ابتدای این نشست "حمید شاه آبادی" مشاور هنری وزیرارشاد ضمن اینکه مراکز آموزش عالی علمی کاربردی دارای ظرفیت‌ها و توان اجرای مهارت‌های خاص هستند افزود: در دهه اخیر بخشی از این ظرفیت‌ها به نمایش درآمده و به دلیل آشنایی کمتر جامعه با این اندوخته‌ها در صدد معرفی توان و بنیه علمی مهارتی و اشتغال‌زایی برآمدیم.  

وی اظهار داشت: مراکز دولتی و غیردولتی در سراسر کشور فعال بوده که در این مراکز بیش از 89 هزار دانشجو در حال تحصیل هستند و طبیعی است که وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برای آینده دانش جریان احساس مسئولیت و برنامه‌ریزی می‌کند.  

وی با اشاره به استقبال خوب دانشجویان و اساتید از این جشنواره افزود: در این جشنواره اقلامی چون: صنایع دستی، و تابلو نقاشی توسط دانشجویان تولید شده و همچنین در این جشنواره به رشته‌هایی چون زبان، روابط عمومی و تبلیغات که کمتر به آنها توجه شده نیز نگاه ویژه‌ای داریم.
 
وی بیان کرد: در بخش رقابتی جشنواره آثاری در حوزه‌های مختلفی چون عکاسی، گرافیک، معماری، گریم، مد و لباس و موسیقی به دبیرخانه جشنواره ارائه شده است.  

شاه آبادی گفت: اختتامیه جشنواره 10 اسفند با حضور "دکتر علی جنتی" رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.  

وی اظهار داشت: در بخش جنبی جشنواره که با مشارکت استان‌ها برگزار می‌شود نیز هر یک از استان‌ها عهده‌دار یکی از روزهای جشنواره هستند که آثارشان را به مخاطبان عرضه کنند.  

وی با اشاره از حضور "دکتراسماعیل آذر" در این جشنواره افزود: در یکی از روزهای این جشنواره "دکتر اسماعیل آذر" به عنوان رئیس دپارتمان زبان و ادبیات فارسی کنفرانس را تحت عنوان "اقتصاد و شغل" برگزار خواهند کرد و همچنین در این سمینار به ادبیات فارسی که می‌تواند در حوزه اشتغال و اقتصاد تأثیر بسزایی داشته باشد، پرداخته می‌شود.  

دکترشاهین فرزانه دبیر نخستین جشنواره آثار تولیدات دانشجویی فرهنگ و هنر در ادامه این نشست بیان کرد: این جشنواره در 10 شاخه در بخش‌هایی چون سینمایی، عکاسی، گرافیک، معماری، نقاشی، مد و لباس، موسیقی، گریم، مقالات و کتب دانشگاهی و داستان‌نویسی برگزار می‌شود و نزدیک به 1400 اثر در این زمینه‌ها به دبیرخانه تاکنون ارسال شده است.  

وی بیان کرد: "سعید ثابت" رئیس هیأت بخش موسیقی، "مرتضی گودرزی" رئیس هیأت بخش نقاشی،"بهرام کلهرنیا" رئیس هیأت بخش گرافیک، "خدیجه کاظمی"رئیس هیأت داوران مد و لباس، "فخرالدین فخرالدینی"رئیس هیأت داوران بخش عکاسی، "قربان علی پور مرادیان" رئیس هیأت داوران بخش کتب و مقالات پژوهشی، "دکتر بهرام کلهرنیا" سرگروه کمیته پژوهش و "سهیلا غیاثی"سرگروه کمیته علمی این جشنواره را برعهده دارند.  

انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.