باشگاه خبرنگاران گزارش می‌دهد

پاسخگویی؛ اصل فراموش شده شهرداری اندیشه/ شهردار همچنان در قهر رسانه‌ای

از زمان روی کار آمدن شهردار جدید شهر اندیشه تا کنون، حدود 3 ماه می‌گذرد اما به راستی در این مدت شهردار تا چه میزان با رسانه‌ها ارتباط داشته است؟

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران،  "سعید خانپور" در 19 آذرماه سال جاری پس از 3 ماه به عنوان شهردار شهر جدید اندیشه معرفی و به جای "بهروز کاویانی " روی کار آمد.

اینکه تغییر شهردار نمونه استان تهران از سوی شورای شهر جدید اندیشه تا چه حد موجب تعجب مردم و رسانه‌ها شد، بماند اما ریاست جدید دستگاه مدیریت شهری اندیشه تا کنون هیچ ارتباط مستقیمی با اصحاب رسانه نداشته و خود را از چشم رسانه‌ها کنار می‌کشد و حاضر به پاسخگویی نیست.

تنها برای افزایش اطلاعات مدیران و مسئولان دستگاه مدیریت شهری اندیشه یادآور می‌شویم که " پاسخگویی " از اصلی‌ترین نکات برای موفقیت مسئولان است پس به راستی این قهر رسانه‌ای جناب شهردار به چه دلیل است؟

مگر نه آنکه رسانه‌ها به عنوان رابطان بین مردم و مسئولان در جای جای کشورمان مشغول فعالیت هستند تا بتوانند قدمی در راستای تحقق آرمانهای کشورمان بردارند؟ پس چرا عده‌ای در شهرستان شهریار و در شهر اندیشه رسانه‌ها را به عنوان مزاحمان خویش تلقی می‌کنند و حاضر به پاسخگویی به آنها نیستند.

البته این را به خوبی می‌دانیم که برای انجام گفتگو با مسئولان باید از طریق روابط عمومی وارد عمل شد اما گویا در این راه روابط عمومی‌ها نیز به خوبی بر وظایف خود واقف نیستند.

در همین راستا خبرنگار ما بارها و بارها و به طرق مختلف برای انجام گفتگویی نسبتا کوتاه به روابط عمومی دستگاه مدیریت شهری اندیشه مراجعه کرده است اما هر بار با قول‌های به ظاهر مساعدی که سرانجامی ندارند مواجه شده است حتی در بار آخر نیز شخص مسئول روابط عمومی شهرداری اندیشه در خواسته‌ای خارج از عرف از خبرنگار ما خواسته است تا سوالاتش را در اختیار وی قرار دهد تا وی نیز پاسخ آنها را جمع آوری کند.

ما هم از آنجا که خواستار اطلاع رسانی دقیق به مردم بوده ایم و هستیم این اقدام نامتعارف را انجام دادیم اما بازهم از دستگاه مدیریت شهری اندیشه خبری نشد که نشد و ما را بر این داشت که به آقایان مسئول این نهاد مردمی گوشزد کنیم که خبرنگاران و اهالی قلم رابطان مردم و نمایندگان آنان در سطوح مختلف و بین مسئولان هستند.

پیشرفت شهر در گرو نگاه صحیح به منتقدان است، می‌دانیم که مسئولان مدیریت شهری بهتر از ما به این اصول واقف هستنند پس امیدواریم که پاسخگویی را ازین پس از اصول اصلی اقدامات خویش قرار دهند.

/انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار