رودهن/

نبایدشهرک سازی به قیمت تغییر کاربری اراضی کشاورزی تمام شود

رئیس سازمان امور اراضی کشور گفت: شهرک سازی در راستای توسعه شهرها نباید به قیمت تغییر کاربری اراضی کشاورزی و باغات، شهرها توسعه یابند.

قباد افشار در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران رودهن گفت : در این زمینه به طور قطع با افراد متخلفی که اقدام به تغییر کاربری اراضی کشاورزی می کنند، برخورد قاطع خواهد شد.

وی ادامه داد: قطعا وزارت کشور به دنبال تغییر اراضی کشاروزی نیست و در این زمینه مسئولان اهتمام ویژه ای دارند.

  رئیس سازمان امور اراضی کشور بر اجرای طرح پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی در کل استانهای کشور تاکید کرد و افزود: امید می رود در سال 93 این طرح در 50 شهرستان اجرایی شود.

وی با تاکید بر لزوم مدیریت اراضی در حوزه کشاورزی گفت : امروز با استارت این طرح، گام بزرگی در شهرستان دماوند که نماد ایستادگی و استقامت است، در راستای حفظ اراضی کشاورزی آغاز می شود.

قباد افزود: طبق برنامه ریزی قرار است که طرح پیشگیری از تغییر کاربری اراضی زراعی و باغی پس از شهرستان دماوند، در شهرستان شهریار، کل استان تهران، استانهای البرز، مازندران، گیلان و قزوین اجرایی شود.

رئیس سازمان امور اراضی کشور با اشاره به اینکه باغهای کشور ریه های تنفسی شهرها هستند، عنوان کرد: در حال حاضر شهرستانهای استان تهران از جمله شهرستان دماوند، ریه تنفسی پایتخت هستند که باید برای کاهش آلودگی هوای پایتخت، این باغات حفظ شوند و توسعه یابند/س.


اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.