بدون بیمه نمی‌توان انتظار "عدالت در سلامت" داشت

درصد قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه تحت پوشش هیچ‌گونه بیمه درمانی نیستند که با این وضعیت نمی‌توان انتظار داشت که عدالت در سلامت محقق شود.

حسین مهدوی‌نیا دانشیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران افزود: مقوله عدالت در سلامت موضوعی بسیار مهم است که خود موارد متعددی را شامل می‌شود. 

وی با بیان اینکه بیمه پایه همگانی سلامت باید برای تمامی افراد جامعه ایجاد شود، اظهار داشت: اینکه بسیاری از مردم هیچ بیمه‌ای را نداشته باشند و در مقابل برخی دارای دو یا چند بیمه باشند، این موضوع پذیرفتنی و قابل قبول نیست.

مهدوی‌‌‌‌‌نیا تأکید کرد: ‌درصد قابل ملاحظه‌ای از افراد جامعه تحت پوشش هیچ گونه بیمه درمانی نیستند که با این وضعیت نمی‌توان انتظار داشت که عدالت در سلامت محقق شود.

وی با اشاره به اینکه تحت پوشش بیمه قرار گرفتن تمامی افراد جامعه قسمت مهمی از موضوع عدالت در سلامت است، یادآور شد: البته بیمه‌ها نیز باید خدمات‌ درمانی موردنیاز و پرهزینه را تحت پوشش قرار دهند و به کاهش پرداخت‌های مردم کمک کنند.

مهدوی‌نیا خاطرنشان کرد: ارائه "خدمات بهداشتی" و درمانی باید به گونه‌ای باشد که همه افراد جامعه در صورت نیاز و به موقع از این خدمات بهره‌مند شوند و در عین حال دغدغه‌ خاصی برای تأمین هزینه درمان خود نداشته باشند.

انتهای پیام/ 
برچسب ها: بیمه ، عدالت ، سلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.