هلاکت 175 تروریست در عملیات ارتش سوریه

گروهی از تروریست های مسلح که قصد رفتن از غوطه شرقی دمشق به اردن برای تجدید قوا و بازگشت مجدد به این منطقه را داشتند در کمین ارتش سوریه به هلاکت رسیدند.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المنار، گروههای مسلحی که در منطقه بحیره العتیبه در کمین ارتش سوریه افتادند و 175 تن از آنها به هلاکت رسیدند که قصد داشتند از محاصره کشنده ارتش سوریه در اطراف مخفیگاههای آنها در منطقه غوطه شرقی خارج شوند. این ضربه در شرایطی به آنها وارد شد که از تلاشهایی سخن گفته می شود که برای حمله به غوطه از سمت مرزهای اردن جریان دارد.

جعفر مهنا گزارشگر این شبکه در گزارشی در این زمینه با پخش تصاویر جنازه های 175 عنصر تروریست کشته شده در این کمین گفت این افراد مسلح در حال رفتن به سمت اردن بودند. نقطه حرکت آنها غوطه شرقی در ریف دمشق بود. موقعیت کمین در بحیره العتیبه و سرنوشت آنها مردن در یکی از بزرگترین کمین هایی بود که ارتش سوریه تاکنون در این منطقه قرار داده است. بیش از یکصد و هفتاد تن از افراد مسلح گروه های موسوم به جبهه النصره و جبهه اسلامی در این کمین کشته شدند و تعدادی از آنها هم اسیر شدند و مهمات، تجهیزات و اسنادی که در اختیار آنها بود مصادره شد.

یکی از افسران ارتش سوریه گفت: «نیروهای مسلح قهرمان ما، خود را برای مقابله با این گروه مسلح که در حال خروج از منطقه غوطه شرقی به مقصد اردن بودند آماده کردند، به گونه ای که توانستند خسارت های جانی و تجهیزاتی زیادی به آنها وارد کنند. ما اطلاعاتی دریافت کرده بودیم مبنی بر این که این گروه قرار است به اردوگاه خود در خاک اردن بروند تا بار دیگر خود را آماده کنند و مجددا به منطقه غوطه شرقی بازگردند.»

گزارشگر شبکه در ادامه گفت : ماهیت این کمین بر پایش دقیق و استقرار یگان هایی از نیروهای نخبه ارتش سوریه با دقت در مسیر آنها استوار بود. تیم مهندسی رزمی هم بمب ها و مین های مورد نیاز را در مسیر آنها کار گذاشته بودند. یک طرح کامل و دقیق،که در عمل هم به نتایج خوبی منجر شد.

یکی از عناصر تیم مهندسی رزمی ارتش سوریه گفت: «عنصر مهندسی در طراحی کمین، عنصر شماره یک و عامل اصلی موفقیت آن بود. با توجه به طبیعت بیابان، نبرد با گروههای مسلح باید بادقت طراحی شود و یکی یکی آنها شکار شوند چه با سلاح های سنگین و چه با سلاح سبک. چون در چنین شرایط و طبیعت جغرافیایی گاهی ممکن است نیاز باشد سلاح سنگین مانند تانک و توپ یک یا دو گلوله شلیک کنند و سپس نیروهای پیاده با محاصره کردن عناصر مسلح آنها را به سمت مکان کمین سوق دهند.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود : محاصره سنگینی که علیه افراد مسلح در منطقه غوطه شرقی اعمال شده آنها را وادار به تلاش برای عقب نشینی از این مناطق کرده است.

یکی از نظامیان سوری گفت: «اکنون روحیه گروههای مسلح بسیار ضعیف است، آنها مرتب دنبال راهی هستند که یا تسلیم شوند، یا بگریزند یا ... یعنی به مرحله ای رسیده اند که هیچکدام نمی دانند چه کار باید بکنند.»

گزارشگر شبکه در ادامه افزود محور میدا ـ عدرا ـ الضمیر، مثلثی است که ارتش سوریه در مقطع گذشته توانسته است کمین های مختلفی را در آن اجراء کند. اکنون ارتش در این منطقه با نیروی انسانی و قدرت آتش خود بر مساحت وسیعی اشراف دارد.

جعفر مهنا در پایان گزارش خود گفت ارتش سوریه خود را با طبیعت جغرافیایی در غوطه شرقی تطبیق داده است و رزمندگان آن در این منطقه مستقر شده و همه منافذ آن را زیر آتش خود دارند. اطلاعات لازم را از منطقه جمع آوری می کند، تحرکات را زیر نظر می گیرد و کمین هایی را برای به دام انداختن عناصر تروریست طراحی و اجراء می کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدی
۱۵:۱۴ ۰۸ اسفند ۱۳۹۲
خسرالدنیا و الآخره لقب خوب و اسفل السافلین جایگاه خوبی برای آنان است.
آخرین اخبار