رییس جمهوری در جمع فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه:

دشمن باید به توان بالای نظامی و دفاعی ما پی ببرد

رییس جمهوری در جمع فرماندهان و مسئولین نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه قدرت بازدارندگی، اساس استراتژی دفاعی کشور است، گفت: همین قدرت نظامی و توان بازدارندگی بالای ما اجازه نمی دهد دشمن به کشور ما چشم طمع داشته باشد.

به گزارش خبرنگار دولت باشگاه خبرنگاران، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این دیدار ضمن تجلیل از مجاهدت‌ها و تلاش‌های دریادلان نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد: برای حراست از حدود دو هزار کیلومتر مرز آبی در جنوب کشور، کار بزرگی باید انجام شود که امروز این وظیفه بردوش نیروهای دریایی ارتش و سپاه است.

دکتر روحانی اولین قدم در راستای حراست از مرزها را اشراف اطلاعاتی به اوضاع منطقه تحت پوشش دانست و گفت: اگر اشراف اطلاعاتی نداشته باشیم در برابر دشمن غافلگیر می شویم و کسی که بتواند سریع‌تر وارد عمل شود موفق تر خواهد بود.

رییس جمهوری با اشاره به اصل اعمال حاکمیت برای هر کشوری در زمین، هوا و دریا گفت: ما باید در این منطقه حاکمیت خود را اعمال کنیم و این وظیفه معمولا در دریاها بر عهده نیروی دریایی است.

دکتر روحانی با اشاره به ضرورت آمادگی‌ نیروها برای انجام مأموریت‌های محوله گفت: اولین اثر این آمادگی‌ها باید بازدارندگی برای دشمن و به گونه‌ای باشد که آنها به توان بالای نظامی و دفاعی ما پی ببرند.

رییس جمهوری برگزاری مانورها و رزمایش‌های گوناگون را در راستای حفظ آمادگی، اعلام موجودیت و توانمندی‌ها در برابر دشمنان دانست و تصریح کرد: ما باید در همه زمینه‌ها قدرت بازدارندگی برای رسیدن به صلح داشته باشیم و توان ما به گونه‌ای باشد که بتوانیم، تعادل قوا را در منطقه بوجود آوریم.

دکتر روحانی توانمندی‌های نظامی گوناگون در نیروی دریایی سپاه و تلاش‌های دریادلان نیروی دریایی برای حفظ و حراست از مرزهای کشور را چشمگیر دانست و گفت: توانمندی نیروهای جمهوری اسلامی ایران پس از دفاع مقدس به گونه‌ای بوده که هیچگاه دشمنان در فکر طراحی برای دست‌اندازی و تجاوز به کشور ما نبودند و این به معنای قدرت بازدارندگی ماست که نگذاشتیم دشمن به کشور ما چشم طمع داشته باشد.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز دولت فضایی را برای توسعه و در راستای رفاه مردم بوجود آورده است، گفت: توسعه و رفاه مطمئناً در کنار فضای امن امکان تحقق خواهد داشت و این وظیفه بر دوش نیروهای مسلح مردمی کشور است.

رییس جمهوری با بیان اینکه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران به ملت متصل هستند و رابطه معنوی میان آنان برقرار است، گفت: این رابطه معنوی باعث ارتقاء توانمندی‌های نیروهای مسلح ما شده است.

دکتر روحانی با اشاره به اینکه امروز مقام معظم رهبری به عنوان شخصیتی معنوی فرماندهی کل قوا را برعهده دارند، گفت: نیروهای مسلح ما هنگامی که مطمئن هستند، فرمان از سوی فرمانده معنوی و مقام ولایت صادر می‌شود، آماده هرگونه فداکاری و ایستادگی در برابر دشمن خواهند بود.

رییس جمهوری خاطر نشان کرد: تجهیزات به تنهایی نمی‌تواند ما را به موفقیت برساند و این نیروی ولایی مجاهد و فداکار است که در هر زمینه‌ای باعث موفقیت خواهد شد.

در این جلسه سردار سرتیپ پاسدار فدوی فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گزارشی از دستاوردها، توانمندی‌ها، عملکرد و مأموریت‌های این نیرو و گزارشی از هشتمین رزمایش دریایی پیامبر اعظم(ص) را به رییس‌جمهوری ارائه کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار