مديرعامل راه‌آهن جمهوري اسلامي ايران از تفاهم براي راه اندازي قطار متروي کرج - هشتگرد تا تابستان اينده خبر داد و گفت: بخشي از منابع از محل فروش کارخانه هاي دولتي ،بخشي ديگر از محل بودجه و بخش ديگر از سوي پيمانکار تامين مي شود.

به گزارش سرویس اقتصادی باشگاه خبرنگاران، محسن پور‌سيد‌آقايي از تفاهم براي راه‌اندازي قطار متروي کرج - هشتگرد تا تابستان اينده خبر داد و گفت: بخشي از منابع از محل فروش کارخانه‌هاي دولتي‌، بخشي ديگر از محل بودجه و بخش ديگر از سوي پيمانکار تامين مي‌شود.

وی افزود: همچنين موافقتنامه‌اي با شهرداري درباره خط آهن پرند منعقد شده است که بودجه مورد نياز اين طرح به طور مشترک تأمين شود.

وي تصريح کرد: موافقت کرده‌ايم 300 ميليارد تومان به اين طرح اختصاص يابد که صد ميليارد تومان آن را شرکت مترو فراهم مي کند ، 100 ميليارد تومان به عنوان طلب پيمانکار در بودجه آتي و 100 ميليارد تومان آورده وزارت راه خواهد بود.

به گفته مديرعامل راه‌آهن خط آهن پرند هم تا تابستان آينده به فرودگاه امام خميني(ره) متصل مي‌شود و قبل از پايان سال 1393 به بهره‌برداري مي‌رسد.

همچنين مديرعامل راه آهن در حکمي، سعيد رسولي را به عنوان معاون برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل منصوب کرد.

پورسيد آقايي در اين حکم راهبري مطالعه و بررسي نيازمندي ها و شناسايي مجموع خدمات و ظرفيت حمل و نقل ريلي کشور و تهيه برنامه هاي راهبردي، ميان مدت و بلندمدت، تدوين برنامه هاي لازم براي تشويق و ترغيب بخش غيردولتي به سرمايه گذاري و جلب مشارکت ها و جذب منابع داخلي و خارجي، راهبري و نظارت عاليه بر مديريت اطلاعات حمل و نقل ريلي و ارائه آمار مربوط، ارائه طرح هاي راهبردي لازم براي افزايش سهم بخش حمل و نقل ريلي را خواستار شده است.

همچنين بر نظارت بر تنظيم، تخصيص، جهت دهي و اجراي بودجه شرکت، بررسي و اعمال نظر در خصوص پيش نويس موافقت نامه هاي بودجه طرح هاي تملک دارايي هاي سرمايه اي در هماهنگي با برنامه هاي مصوب به منظور تنظيم و مبادله آن، نظارت بر اجراي برنامه ها، نظارت و راهبري عاليه بر کليه امور مربوط به واحدهاي مناطق مرتبط با وظائف معاونت، راهبري و نظارت بر مطالعه و بررسي برنامه هاي ميان مدت و بلندمدت براي ايجاد و توسعه شبکه هاي حمل و نقل ريلي، تدوين برنامه هاي لازم در جهت چگونگي اجراي صحيح قانون اجراي سياست هاي کلي اصل چهل و چهارم قانون اساسي تاکيد شده است.

پورسيد آقايي همچنين ايجاد بستر مناسب براي به خدمت گرفتن توان بخش خصوصي و نظارت بر اجراي قوانين، آيين نامه ها، دستورالعمل ها و بخشنامه هاي مربوطه را از معاون جديد برنامه ريزي و اقتصاد حمل و نقل خواستار شده است.
انتهای پیام/
برچسب ها: قطار ، مترو ، کرج ، هشتگرد
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۴۲ ۲۶ دی ۱۳۹۴
سلام درمورد آلودگی هوای تهران نظری داشتم والا اگراین پروژه مترو تهران و شهرجدید پرند به اتمام برسه هزاران خودرو شخصی به تهران سرازیر نمیشه هم تا حدودی مشکل ترافیک حل میشه هم آلودگی هوای تهران مسئولین بدون حل کردن مشکل همش بطور مسکن از مردم کمک طلب میکنن هرکسی اینو میدونه خطوط مترو شهرهای اطراف تهران راه اندازی بشه چقدر مشکل ترافیک و آلودگی هوا حل خواهد شد امثال ما بدون ماشین چگونه از پرند به میدان ونک که محل کارمون هست رفت آمد کنیم مگه چقدرحقوق میگیریم که بدیم کرایه ماشین ما اهالی شهرپرند ازشما تقاضا داریم این مورد مترو شهرهارا پیگیری کنید وگرنه هرچی درست کردن خراب میشه و به فراموشی سپرده میشه با تشکر
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه
۱۹:۴۷ ۰۱ تير ۱۳۹۳
بزک نمیر بهار میاد کمبزه با خیار میاد 2سال و نیم است که ساکن پرند هستم از یکسال و نیم پیش همش دارن میگن مترو عید میاد بهمن میاد خرداد میاد مهر میاد تابستون میاد همش چرنده هر وقت که دیگه قلنجشون درد نکنه میاد وسلام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۳ ۱۸ خرداد ۱۳۹۳
با عرض سلام آقایان در راس هر چه زود تر مشلات شهر پرند حل کنید تا مردم از شهر تهران برن بیرون و زندگی بدون ترافیک داشته باشند فقط حرف نزنید عمل کنید
United States of America
مهدی رضای
۲۰:۳۲ ۰۹ خرداد ۱۳۹۳
باعرض سلام خسته نباشید به کارکنان زحمت کش مترو پرند ما هروزشاهد پیشرفت این پروژه هستیم انشلا زودتر افتتاح شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۲ ۰۴ خرداد ۱۳۹۳
خدا کنه
Puerto Rico
همشهری
۱۷:۰۲ ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۳
خسته نباشید برای تمامی عزیزانی که در جهت راندازی مترو پرند زحمت میکشند . انشااله این دفعه دیگر وعده های مسئولین مترو پرند درست باشد والسلام
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی کیانی
۱۶:۰۲ ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۳
با سلام خسته نباشید به همه ی کارکنان خط آهن بخصوص متروی پرند. ایشالا زودتر مترو پرند راه اندازی بشه ما هم بیایم خونه مسکن مهر پرندمان.
آخرین اخبار