سبحانی‌نیا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران:‌

ادعاهای تکراری و واهی وزارت خارجه آمریکا برای ما اهمیتی ندارد

عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: در قانون اساسی ایران به اجرای تمامی حقوق بشر و حتی آزادی بیان و مطبوعات اشاره شده و به درستی اجرا می‌شود و ادعاهای تکراری آمریکا در راستای سیاست‌های خصمانه این کشور علیه ایران است و برای ما هیچ اهمیتی ندارد.

حسین سبحانی‌نیا نماینده مردم نیشابور در گفتگو با خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران،‌ در واکنش به گزارش سالانه حقوق بشر وزارت‌خارجه آمریکا درباره نقض حقوق بشر و نبود آزادی بیان و مطبوعات در ایران اظهار داشت: بیان اینگونه مسائل آن هم از ناحیه آمریکایی‌ها، مسئله تازه‌ای نیست، بلکه آنها همواره ادعاهای بی‌مبنایی علیه ایران داشته‌اند و این گزارش نیز در ادامه آن ادعاها است.
 
وی افزود: وزارت امور خارجه در حالی مدعی نقض حقوق بشر در ایران است که مسئله نقض حقوق بشر در آمریکا درباره حقوق اقلیت‌ها، فاصله فقیر و غنی، حقوق سیاهپوستان و مشکلات گروه‌های موجود روشن و آشکار است و این امر نشان دهنده واقعیت موجود امروز تاریخ معاصر آمریکا است.  
 
سبحانی‌نیا با بیان اینکه آمریکا با مطرح کردن نقض حقوق بشر در ایران مدعی است که تنها خود آمریکا دموکراسی واقعی را به اجرا در آورده است،تصریح کرد: آمریکایی‌ها معتقدند که خودشان تنها کشوری هستند که دموکراسی را رعایت می‌کنند و مابقی کشورها چه در حقوق انسانی و چه در حقوق اظهارنظر ناقض حقوق بشرند. 

عضو کمیسیون امنیت ملی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی و مراکز حقوق بشری ما باید موارد نقض حقوق بشر آمریکا را به خوبی به گوش جهانیان برسانند، همچنین قرار است گروه پارلمانی از کشور ما برای شرکت در اجلاس حقوق بشر سازمان ملل شرکت کنند که این سفر فرصتی برای طرح موارد نقض حقوق بشر در گفتار و رفتار آمریکا است.  
 
نماینده مردم نیشابور در پایان خاطرنشان کرد:‌ در قانون اساسی ایران به اجرای تمامی حقوق بشر و حتی آزادی بیان و مطبوعات اشاره شده  و ادعاهای تکراری آمریکا در راستای سیاست‌های خصمانه این کشور علیه ایران است و برای ما هیچ اهمیتی ندارد. 

انتهای پیام/
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار