مروری بر مهمترين اخبار "اقتصادی"يكشنبه

مهم ترین عناوین خبری گروه "اقتصادی " که در روز يكشنبه منتشر شده است موضوعاتي چون: 17 درصد سهام "هلدینگ خلیج فارس" در "بورس" عرضه می‌شود ، اولویت بندی کالاها برای "واردات"، خلاف قانون است‌ ، "سکه" 973 هزار تومان/ "دلار" 3064 تومان/"طلای 18 عیار" 98 هزار و 227 تومان و... است

مهمترین عناوین خبری گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

ذخایرآب کم است تهرانی ها صرفه جویی کنند/ کشاورزان عامل احیا یا عدم احیا "دریاچه ارومیه"

https://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/12/11/2065485_677.jpg

چیت چیان با یادآوری اینکه آب ذخایر سدهای تهران 40 درصد کاهش یافته است، گفت: در این ایام پایانی سال که میزان مصرف آب زیاد است خواهش می کنیم در مصرف آب مراقب بوده و صرفه جویی کنند.

"سکه" 973 هزار تومان/ "دلار" 3064 تومان/"طلای 18 عیار" 98 هزار و 227 تومان

 بازار سکه امروز به دنبال بازار ارز و طلای داخل شاهد افزایش ارزش انواع سکه بود، به گونه ای که هر قطعه سکه بهار آزادی 4 هزار تومان رشد یافت.

امیدپور: شدت مصرف انرژی باید در برنامه ششم توسعه نصف شود/سامانی: هدفمندی یارانه‌ها باید در چارچوب اقتصاد مقاومتی عملی شود

"تبعات به اجرا در نیامدن فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها" شب گذشته 10با حضور امیدپور و سامانی در برنامه گفتگوی ویژه خبری مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

شرکت ملی پخش آماده عرضه ١.٦ میلیارد لیتر بنزین در ایام نوروز/ استقرار ٣١ جایگاه سیار در نقاط پر تردد کشور
مدیر عامل شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی ایران گفت: این شرکت با یک میلیارد و ٦٠٠ میلیون لیتر ذخیره سازی بنزین به استقبال نوروز می رود.

"تجارت" 40 میلیارد دلاری ایران و چین با نقطه مطلوب فاصله دارد

 رئيس سازمان توسعه تجارت حجم تجارت ایران و چین در سال 2013 را 40 میلیارد دلار اعلام كرد.

17 درصد سهام "هلدینگ خلیج فارس" در "بورس" عرضه می‌شود
 بازار سرمایه که در هفته گذشته در حدود 30 تا 40 میلیارد تومان نیاز به نقدینگی داشت با خرید سهام دو شرکت نفت و گاز پارسیان وتاپیکو در روزهای سه شنبه و چهارشنبه توسط تأمین اجتماعی و سرمایه گذاری غدیر این مسئله نوسانات رفع شد.

افزایش تعامل بازار "پول" و "سرمایه" برای تامین مالی
 مدیر عامل بانک ملت از افزایش تعامل دو بازار پول و سرمایه برای تامین مالی بنگاه ها و پروژه های مهم اقتصادی کشور خبر داد.

سال طلایی "بازار سرمایه" /توسعه بازار سرمایه با توجه به اقتصاد "دانش بنیان"

 رییس سازمان بورس از افزایش ارزش معاملات بازار سرمایه به رقم 172 هزار میلیارد تومان، راه اندازی بازار دارایی های فکری و صندوق های VC در فرابورس، اتمام طراحی صندوق های پروژه و انتشار اوراق خزانه اسلامی خبر داد.

اولویت بندی کالاها برای "واردات"، خلاف قانون است
 وزیر صنعت، معدن و تجارت اولویت بندی برای کالاها را خلاف قانون دانست و گفت: طبق برنامه پنجم توسعه اقتصادی کشور تنها با اعمال تعرفه باید واردات کالاها مدیریت شود و نه ممنوعیت واردات.

کمک 50 میلیاردی دولت برای ساخت سالن ایران در "اکسپو 2015 میلان" +سند
 اکنون نیز و در فاصله حدود 420 روز مانده تا آغاز به کار نمایشگاه اکسپوی 2015 میلان، غرفه جمهوری اسلامی ایران با 2000 متر مربع فضا در منطقه مرکزی و مهم این نمایشگاه قرار گرفته است و قرار است با کمک دولت، حضور ایران پررنگ تر از گذشته باشد.

ذخایرآب کم است تهرانی ها صرفه جویی کنند/ کشاورزان عامل احیا یا عدم احیا "دریاچه ارومیه" چیت چیان با یادآوری اینکه آب ذخایر سدهای تهران 40 درصد کاهش یافته است، گفت: در این ایام پایانی سال که میزان مصرف آب زیاد است خواهش می کنیم در مصرف آب مراقب بوده و صرفه جویی کنند.

یک میلیون اصله درخت بلوط در معرض نابودی قرار گرفت + فیلم
 قارچ‌های زغالی و سوسک‌های چوب ‌خوار ، درختان بلوط زاگرس در استان کرمانشاه را از پای درآورده‌اند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار