گزارش باشگاه خبرنگاران از يك نمايشگاه بهاره؛

نمایشگاه بهاره بوستان ولایت؛ از كيفيت كالاها تا راه‌های دور زدن ترافيك

در این گزارش جایگاه بیست و چهارمین نمایشگاه بهاره بر شهر تهران، کیفیت و قیمت کالا، ترافیک در بزرگراه‌های اطراف این نمایشگاه و تأثیر آن بر منطقه 19 بررسی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران؛ بیست و چهارمین نمایشگاه بهاره در ضلع جنوبی جنب قلعه شادی درب شماره یک و دو بوستان ولایت در 7سالن و 450 غرفه کالاهای اتحادیه اصناف تولیدی و خدمات فنی تهران و غرفه‌های توزیع کالاهای تنظیم بازار از جمله گوشت، مرغ، برنج و روغن، سالن ستادی نمایشگاه، غرفه‌های حاشیه‌ای و... از 7 تا 17 اسفندماه سال 92 از ساعت 10 صبح تا 22 در حال برگزاری است. 

شهروندان و بازدیدکنندگان بسیاری برای بازدید و خرید از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بهاره بوستان ولایت از ساعت 9 صبح به این نمایشگاه مراجعه می‌کنند طوری که نمایشگاه به دلیل ازدحام جمعیت زودتر از ساعت مقرر فعالیت خود را آغاز می‌کند. 

شهروندان با اشتیاق فراوان از بیست‌وچهارمین نمایشگاه بهاره بازدید و اقلام مورد نیازشان را خریداری کردند ، از ساعت ابتدایی نمایشگاه تا ساعت 17 باحضور در نمایشگاه، اطراف نمایشگاه و محله بوستان ولایت در گفتگو با شهروندان و بازدیدکنندگان بیست‌وچهارمین نمایشگاه بهاره در بوستان ولایت، نظرشان را درخصوص این نمایشگاه جویا شدیم.   

شهروندان و بازدیدکنندگان بیست و چهارمین نمایشگاه بهاره در بوستان ولایت نظرهای مختلفی داشتند و گفتند: سالن خشکبار، شیرینی، شکلات، سوغات‌های ایرانی، موادغذایی، حبوبات، کیف، کفش و غرفه‌های تنظیم بازار مناسب‌ترین و بهترین اقلام را در نمایشگاه عرضه کردند.  

عده‌ای نیز در گروه‌های سنی مختلف از جمله زنان جوان خانه‌دار، مردان 22 تا 50 ساله، بانوان میانسال و سالمند و... بر این باور بودند که قیمت‌ها فرقی با قیمت‌های سطح شهر تهران ندارد و در بعضی از اقلام هزار تا سه هزار تومان متفاوت است. 

آقایی 42 ساله و خانم 30 ساله معتقد بودند برخی از مراکز فروش کالاها و اقلام مختلف از نظر کیفیت و قیمت خیلی بهتر از نمایشگاه است. 

گروهی از شهروندان در گروه‌های سنی مختلف از جمله کودکان، نوجوانان، جوانان و میانسالان و سالمندان هم گفتند: از عرضه کالاها رضایت دارند ، بعضی از کالاها 10 تا 15 درصد و برخی دیگر از کالاها 30 تا 40 درصد با قیمت‌های سطح شهر تهران متفاوت است. 

نظرهای شهروندان متفاوت بود و می‌گفتند: کالاهای دست دوم یا دست چندم، کالاهای تولید خارجی، کالاهای چینی در نمایشگاه توزیع می‌شود، که دارای کیفیت بسیار پایین است که به طوری که پس از تست کردن برخی از اقلام مانند آجیل و خشکبار، گردو، انجیر خشک و... تلخی و گس بودن آن را حس می‌کنیم ، لوازم خانگی، ظروف بلوری و غیره نیز فاقد کیفیت لازم است  ، به خاطر همین این کالاها با تخفیف 10 تا 15 درصد و یا 30 تا 40 درصد عرضه می‌شود.
 
به طور کلی درصد بسیاری از شهروندان از عرضه کالا، کیفیت و قیمت کالاها رضایت داشتند و از مسئولان به منظور برپایی این نمایشگاه تشکر می‌کردند و می‌گفتند: لزوم برپایی این نمایشگاه در طول سال برای رفع نیاز شهروندان ضروری است و خواستار افزایش تعداد و زمان این نمایشگاه از مسئولان بودند. 

*تاثیر بیست و چهارمین نمایشگاه بهاره در ترافیک محدوده بوستان ولایت 

باتوجه به استقبال شهروندان در روزهای نخستین و آغازین بیست‌وچهارمین نمایشگاه بهاره و در روزهای پنجشنبه و جمعه محدوده نمایشگاه و بوستان ولایت با معضل ترافیک مواجه شده است.
 
رضا زلفی معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری منطقه 19 در این باره گفت: 3هزار پارکینگ برای سرویس دهی به شهروندان و بازدیدکنندگان بیست‌وچهارمین نمایشگاه بهاره بوستان ولایت آماده است. 

وی ادامه داد: حضور شهروندان در نمایشگاه از ساعت 10 تا 12 و 16 تا 20 موجب ایجاد ترافیک در محدوده بوستان ولایت، خیابانها و بزرگراه‌های اطراف شده است و بیشترین اوج ترافیک از ساعت 16 تا 20 به ویژه روزهای پنجشنبه و جمعه است ، به همین منظور اقدامات لازم با همکاری و مشارکت پلیس راهور برای رفع ترافیک انجام شده است. 

زلفی تأکید کرد: شهروندان برای رفع ترافیک می‌توانند از رینگ داخلی لینگ کندروی بوستان ولایت، اطراف بوستان، بزرگراه شهید چراغی، شهید یاسینی، تندگویان و نواب استفاده نماینده از مسیر خیابان لطیفی (تقاطع خانی‌آباد) و شهید علوی آباد برای تردد خودروها کمتر و یا هرگز استفاده نکنند ، پلیس راهور برای ساماندهی خودروها در مسیرهای مذکور مستقر هستند. 

غلامرضا توکل مدیر نمایشگاه نیز در این باره گفت: برقراری امنیت نمایشگاه با همکاری و مشارکت نیروی انتظامی به منظور پیشگیری از نزاع و درگیری و سرقت، آماده باش اکیپ‌های نیروی انتظامی بازدید و گشت‌زنی نیروی انتظامی در طول ساعت برپایی نمایشگاه، انجام عملیات نظارتی و اجرایی از اقدامات بیست‌وچهارمین نمایشگاه بهاره در بوستان ولایت است. 

حسین درودیان نایب رئیس مجمع امور صنفی گفت: انجام عملیات نظارتی و اجرایی، ثبت نام اعضای اتحادیه‌ها و ساماندهی اتحادیه غرفه‌داران، تنظیم بازار، قیمت‌گذاری و نظارت بر قیمت کالاها در نمایشگاه تامین و رفع کمبود اقلام و کالاها در نمایشگاه، بازدید کارشناسان و بازرسان شورای اصناف و تعزیرات حکومتی سازمان صنعت، معدن و تجارت در ساعت فعالیت بیست‌وچهارمین نمایشگاه بهاره در بوستان ولایت از اقدامات این نمایشگاه است. 

وی افزود: تفاوت قیمت کالاهای اتحادیه اصناف با قیمت‌ها در سطح شهر تهران 30 تا 40 درصد و کالاهای تنظیم بازار وزارت بازرگانی 10 تا 15 درصد است.
 
محمدعلی نصر مدیر بوستان ولایت با اشاره به اقدامات اجرایی این بوستان گفت: تأمین برق، پارکینگ، حفظ امنیت و آماده باش اکیپ‌های نیروی انتظامی در محومله نمایشگاه و محدوده بوستان ولایت، تجهیز امکانات، نمایشگاه حمل و نقل و جمع‌آوری ضایعات نمایشگاه، تأمین فضای نمایشگاه با متراژ 10 هزار متر مربع آماده‌سازی سرویس‌های بهداشتی، نمازخانه، ایجاد دسترسی آسان شهروندان مناطق 16، 17 و 19 به نمایشگاه، تأمین و سرویس دهی حمل و نقل عمومی از اقدامات اجرایی بوستان ولایت است./گزارش از آزاده کلهر

انتهای‌پیام/
برچسب ها: بوستان ، ولایت ، نمایشگاه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار