کرمان/

دلفارد پذیرای میهمانان نوروزی

دلفارد منطقه ایی با آب و هوای مدیترانه ای در جنوب استان کرمان واقع شده که گذر از جاده ی پر پیچ و خم اش با آن بوته های بلند تمشک وباغ های سر سبز ، زیبایی جاده چالوس را تداعی می کند .

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران کرمان ،با شنیدن نام جنوب استان کرمان هوای گرم بیش از 45 درجه، آفتاب سوزان و گرمای خرماپزان در ذهن هر شنونده ایی تداعی می شود.

اما در دل این همه گرما در فاصله 25 کیلومتری شمال شهر جیرفت دره ایی واقع شده است با آب و هوای مدیترانه ای بنام "دلفارد" که دمای هوا در تابستان تا زیر 10 درجه هم می رسد.

درفصل تابستان اگر دنبال يك جاي خنک و خوش آب و هوا براي برای فرار از گرمای جنوب می گردید دلفارد نزدیکترین نقطه در جنوب کرمان برای ساکنانش است.

تنوع پوشش گیاهی و درختی را می توان اینجا در دل دلفارد بخوبی به نظاره نشست، درختان سردسیری در کنار درختان گرمسیری، در حالیکه درختان سردسیری در فصل پاییز خزان را تجربه می کنند سرسبزی درختان گرمسیری تابلوی زیبایی را به تصویر می کشد .

دلفارد دره‌ایی سبز است که از میانش رودخانه ایی می گذرد با صدایی آرامش بخش که جاده اش به "چالوس جنوب" معروف است.

وجود باغات زیبا و لبريز از پرتقال، گردو، انار ،سیب ، زردآلو وگیلاس رایحه بهار نارنج و غوغای شکوفه های چشم نواز همه را حیرت زده می کند.

وجود آبشارهای متعدد در دل کوههای پوشیده از "کهکم و بادام" بر زیبایی های این بهشت جنوب می افزاید "گلم دختر کش"نام آبشار معروف دلفارد است که پذیرای مردمان گرمای دیده هرمزگان و سیستان و بلوچستان نیز می باشد.

ارتفاعات برفگیر "حسین لالا "که گاهی تا نیمه تابستان نیز برف دارد خنکای هوای دلفارد را دوچندان می کند ./س


برچسب ها: میهمانان ، نوروزی ، کرمان
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۶ ۱۰ خرداد ۱۳۹۵
واقعا هرچه ازخوبی ومهمان نوازی مردم جیرفت بگم کم گفتم من اهل کوهدشت هستم سال ۸۹ برای تفریح به دلفاردرفتم خیلی بهم خوش گذشت آرزودارم یکباردیگه برم جیرف ودلفارد