سنندج/

کسب رتبه چهارمی‌ المپیاد رباتیک کشورتوسط تیم رباتیک گروس بیجار

تیم 6 نفره رباتیک گروس بیجار به عنوان تنها نماینده استان کردستان در مسابقات المپیاد رباتیک کشور، با ربات مریخ‌نورد به مقام چهارم دست یافتند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران سنندج، سرپرست تیم رباتیک گروس گفت: در مسابقات المپیاد کشوری رباتیک که امسال با حضور جوانان و دانشجویان و دانش‌آموزان در بیرجند برگزار شد با رباتیک مریخ‌نورد توانستیم با کسب رتبه چهارمی این مسابقات افتخاری دیگر برای خطه کردستان و شهرمان بیجار کسب کنیم.
قمرنیا به ویژگی‌های ربات مریخ‌نورد اشاره کرد و افزود: قابلیت عبور از موانع و سطوح ناهموار، مجهز به آزمایشگاه کوچک برای نمونه‌برداری از محیط و مجهز به پنل خورشیدی برای تأمین نیروی بخشی از ربات از ویژگی‌های این ربات است.
وی اضافه کرد: تجهیز ربات به mini pc برای دریافت اطلاعات جمع‌آوری شده از طرف ربات و ارسال به اپراتور، طراحی برنامه مطابق با عملکرد ربات برای کنترل بهینه از طریق اپراتور، کنترل ربات از طریق اینترنت از دیگر ویژگی‌های ربات مریخ‌نورد است.
سرپرست تیم رباتیک مریخ‌نورد در ادامه به کاربردهای ربات مریخ‌نورد اشاره و گفت: نمونه‌برداری، آزمایش و ارسال نتیجه به اپراتور، قابلیت دریافت تصاویر، اندازه‌گیری میزان دما و رطوبت محیط و ارسال آن به اپراتور از کاربردهای این ربات است.قمرنیا گفت : ربات مریخ‌نورد  در کمترین زمان ممکن 20 روز وبا هزینه یک میلیون تومانی ساخته شد.
انتهای پیام/
برچسب ها: رباتیک ، بیجار ، چهارم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.