نشست درباره لبنان تحت الشعاع بحران اوکراین قرار خواهد گرفت

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه میزبان نشستی با حضور شماری از وزیران کشورهای مختلف درباره لبنان است که در آن قرار است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی او شرکت کنند .

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران  به نقل از  خبرگزاری فرانسه، فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه چهارشنبه میزبان نشستی با حضور شماری از  وزیران کشورهای مختلف درباره لبنان است که در آن قرار است سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه و جان کری همتای آمریکایی او شرکت کنند .

این نشست احتمالا تحت الشعاع بحران روسیه و غرب درباره اوکراین قرار خواهد گرفت.
منابع نزدیک به رئیس جمهوری فرانسه اعلام کردند : تماس هایی در خصوص اوکراین وجود خواهد داشت.

وی مشخص نکرد این تماس‌ها به چه شکلی برگزار خواهد شد.
رومن نادال سخنگوی وزارت امور خارجه فرانسه سه شنبه در مصاحبه‌ای مطبوعاتی گفت:به مناسبت این نشست در خصوص لبنان که از مدت‌ها قبل برنامه ریزی شده است حضور وزیران در پاریس قطعا زمینه تبادل نظرهایی را در خصوص اوکراین و درباره گروه تماس پیشنهادی آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان برای تسهیل در کاهش تنش در  اوکراین و روند گفتگوی اعتماد آمیز با روسیه فراهم می‌کند.

گروه بین المللی حمایت از لبنان حدود شش ماه پس از تاسیس قرار است مکانی برای بسیج بین المللی برای حمایت از ثبات این کشور باشد.

 تقویت نیروهای مسلح لبنان ، حمایت از اقتصاد از طریق صندوقی که بانک جهانی تاسیس کرده است و کمک به آوارگان در سه بخش در دستور کار نشست پاریس قرار دارد.

در میان 20 کشوری که قرار است برای این نشست به پاریس بیایند عربستان سعودی به چشم می‌خورد هرچند کشور عضو گروه بین المللی حمایت از لبنان نیست.

یک گزارش پایانی نیز برای این کنفرانس پیش بینی شده است اما کنفرانسی خبری در دستور کار قرار ندارد.

درحالی که اخبار کمی درباره سلاح های فرانسوی که قرار است به ارتش لبنان تحویل داده شود منتشر شده است،  یک دیپلمات فرانسوی که خواست نامش فاش نشود گفت: تعهد فرانسه به همراه عربستان سعودی بسیار روشن است ما آنچه را که باید براساس تقاضاهای ارتش لبنان انجام دهیم ، انجام خواهیم داد.

برای حمایت از اقتصاد لبنان ، بانک جهانی صندوقی تشکیل داده است.
بنابراعلام وزارت امور خارجه فرانسه ،  کمکها می رسد اما مراحل اداری هنوز باقی مانده است .

این کمکها که احتمالا به حدود 50 میلیون دلار بالغ می شود برای اجرای برنامه‌های مبارزه با فقر و آموزش به ویژه برای فراهم کردن شرایط تحصیل کودکان سوری آواره در لبنان به کار خواهد رفت.

گروه بین المللی حمایت از لبنان همچنین قرار است حمایت کامل خود را از دولت جدید لبنان اعلام و درباره برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در مهلت‌های مقرر یعنی بین 25 مارس و 25 مه ابراز امیدواری کند.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار