ادامه پيشروی‌های ارتش سوريه در اطراف يبرود و ريما

ارتش سوریه ضمن ادامه پیشروی در کشتزارهای ریما، در منطقه قلمون و یبرود باعث تضعیف شدید گروه های مسلح از جمله گروه موسوم به جبهه النصره و بروز اختلاف شدید بین آنها شده است.

 به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین، ارتش سوریه ضمن ادامه پیشروی در کشتزارهای ریما، در منطقه قلمون و یبرود از تاکتیک تصرف ارتفاعات و تپه‌ها قبل از حمله به این مناطق استفاده می کند که باعث تضعیف شدید گروه های مسلح از جمله گروه موسوم به جبهه النصره و بروز اختلاف شدید بین آنها شده است.

نیروهای ارتش سوریه به عملیات خود در کشتزارهای ریما در شرق یبرود ادامه می دهند. این در حالی است که ارتش سوریه دیروز منطقه سحل را در شمال یبرود به تصرف خود در آورد و نیروهای خود را برای پیشروی به سمت تپه های مشرف به فلیته که دروازه قلمون در مرزهای لبنان به شمار می رود، آماده می کند. 

دیما ناصیف خبرنگار این شبکه در سوریه در گزارشی همراه با پخش تصاویری از عملیات ارتش سوریه در کشتزارهای ریما در شرق یبرود گفت: توپخانه ارتش سوریه، آخرین مواضع افراد مسلح را در این منطقه هدف قرار می دهد و نیروهای ارتش نیز به پیشروی خود ادامه می دهند. نیروهای ارتش به سمت ارتفاعات فلیته در غرب ادامه می دهند. مزارع ریما به عرصه درگیری افراد مسلح و ارتش سوریه تبدیل شده است و تپه ها یکی پس از دیگری به دست ارتش سوریه می افتند. افراد مسلح از انبارها و کارگاه ها در ریما به عنوان پایگاه های خود استفاده می کنند. عملیات نظامی در این منطقه با هدف تامین امنیت جاده بین المللی حمص به دمشق انجام می شود. بر اساس ارزیابی های نظامی، بدون سیطره بر کشتزارهای ریما زمینه برای عملیات یبرود آماده نمی شود. 

ارتش در صدد است محاصره افراد مسلح را در یبرود تنگ تر و هرگونه ارتباط آنها را قطع کند و راه عقب نشینی و فرار را بر آنها ببندد زیرا بر خلاف دیگر درگیری ها، هدف از عملیات یبرود هلاکت هر چه بیشتر آنهاست. این تاکتیک باعث تضعیف گردان‌های اصلی افراد مسلح در یبرود حتی جبهه النصره شده است. بر اساس آنچه در پایگاه‌های وابسته به گروه‌های مسلح آمده است، اختلافات بین دو اتاق عملیات آنها گسترش یافته است. گروهی متشکل از بیست و چهار گردان محلی، فرماندهی نظامی یکپارچه ای در قلمون تشکیل داده است و گروه دوم نیز اتاق عملیاتی است که شامل جبهه النصره و جبهه اسلامی و گردان خضراء و گردان های حبیب المصطفی می شود. 

در ادامه گزارش آمده است: جنگ برای تصرف ارتفاعات و مناطق قبل از ورود به مناطق، به ارتش امکان داده است این مناطق را در زمانی کمتر از حد پیش بینی، تصرف کند. این تاکتیک در خصوص یبرود نیز اجرا خواهد شد. 


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار