رجبی: فوتبال گینه شباهت زیادی به فوتبال نیجریه دارد

کارشناس فوتبال گفت: فوتبال کشور گینه از جنس فوتبال آفریقای است و شباهت فراوانی به نیجریه دارد زیرا بیشتر مبتنی بر قدرت بدنی است.

رضا رجبی کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص دیدار تیم ملی فوتبال کشورمان با گینه به خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: بعد از مدت‌ها شاهد یک بازی تدارکاتی بوده‌ایم و باز هم نیاز است که دو یا سه بازی دیگر برای تیم ملی گذاشته شود تا به مرز آمادگی برسند. 
 
 وی در ادامه افزود: بازی تدارکاتی با کشور گینه می تواند دست گرمی خوبی برای ملی پوشان باشد زیرا باعث افزایش قدرت نفرات تیم ملی کشورمان می شود.
 
 رجبی در خصوص فوتبال گینه تصریح کرد: فوتبال گینه جزئی از فوتبال آفریقایی است و شما می دانید فوتبال این کشور بیشتر مبتنی بر قدرت بدنی است البته این نکته لازم به ذکر است تکنیک هم در فوتبال این کشور ها وجود دارد ولی باز هم اعلام می‌کنم بیشتر قدرت بدنی حاکم است.
 
 پیشکسوت فوتبال کشورمان ادامه داد: می توان گفت فوتبال گینه نزدیک به نیجریه است زیرا جزو کشور‌های آفریقایی است و فوتبالشان مبتنی بر قدرت بدنی است.
 
وی بیان کرد: البته بازی با گینه نمی‌تواند بازی سنگینی باشد و در این شرایط تیم ملی نباید بازی‌های سنگینی انجام دهد بلکه با گذاشتن بازی‌های خوب با تیم‌های قوی محک خورده، آماده حضور درجام‌جهانی شود.

رجبی در خصوص استفاده از جوانان در بازی باگینه عنوان کرد: به هیچ وجه راضی نیستم که از جوان‌ها استفاده شود، بایداز شالکه اصلی تیم دراین بازی بهره بگیریم زیرا این تیم اصلی است که باید محک بخورد البته از چند جوان هم می‌توان به جهت پشتوانه سازی درجام‌های جهانی بعدی استفاده گردد. 

کارشناس فوتبال کشورمان درخصوص اهمیت برد باخت دربازی‌های تدارکاتی خصوصاً دیدار ا گینه تاکید کرد: به طور قطع برد یا باخت در این دیدارها مهم است و باید با برد روحیه‌ی تیمی را قوی کنیم زیرا در روحیه تماشاگران و هواداران اثر می‌گذار ومردم دوست دارند که تیم برنده شود، فراموش نکنید لحظه ای که مقابل کویت 2-2 شدیم می‌توان دید که روحیه مردم ضعیف شده است ولی با زدن گل سوم باعث شادی و افزایش شور و شوق در بین هواداران شد و نکته دوم اینکه همه تیم‌های هم گروهی ما درجام‌جهانی بازی‌های ما را رصد می‌کنند، برد دراین دیدارها می‌تواند روحیه‌ی این تیم‌ها را ضعیف کند. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم با انجام این دیدار ضمن تقویت روحیه تیم ملی قدم اول به جهت موفقیت و سربلندی درجام جهانی محکم برداشته شود.
 
انتهای پیام/
برچسب ها: امروز ، گینه ، شالکه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار