شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي؛

نقشه راه "اقتصاد مقاومتی" در صنعت نفت تدوین شده است

معاون برنامه ريزي و نظارت بر منابع هيدروکربوري وزرات نفت از تشکيل "کميته تدوين برنامه راهبردي اقتصاد مقاومتي در صنعت نفت" خبرداد.

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران؛ به نقل از شبکه اطلاع رساني نفت و انرژي (شانا) ، منصور معظمي گفت: بسته "اهداف کلان، راهبردها و سياستهاي صنعت نفت " براي اجرايي کردن سياست هاي ابلاغي و دستيابي به اهداف اقتصادي مقاومتي تدوين و آماده شد.

وي افزود : نقش صنعت نفت در دسترسي به اهداف اقتصاد مقاومتي و پتانسيلهاي موجود اين صنعت براي کمک به هدايت اقتصاد کشور به سمت رشد و توسعه اقتصادي از اصلي ترين معيارهايي است که در تدوين برنامه مد نظر قرار گرفت. 

معظمي با اشاره به اين که برنامه تهيه شده شامل سه هدف کلان است، افزود: تامين امنيت انرژي در کشور (تامين نفت، گاز و فرآوده هاي نفتي و تامين نيازهاي ارزي )، افزايش قدرت اقتصادي و کاهش آسيب پذيري صنعت نفت در ابعاد منطقه اي و بين المللي و دستيابي به صنعت نفت دانايي محور با تاکيد بر ارزش افزوده و ارتقاي بهره وري، از اهداف اين برنامه است. 

وي ادامه داد: براي رسيدن به اين اهداف، راهبردها و سياست هاي مختلفي تدوين شده است.
 
معظمي با بيان اين که صنعت نفت در همه سطوح آماده دستيابي به اهداف اقتصاد مقاومتي است، افزود: اميد است در اين زمينه حمايتهاي موثري از مجموعه صنعت نفت کشور از طرف دولت، مجلس و ساير ارگانها و نهادها صورت گيرد.

انتهای پیام/
برچسب ها: نفت ، صنعت ، راهبرد ، سیاست ، توسعه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار