"آشپزخانه تکانی" در 14 حرکت

تمیز کردن آشپزخانه از وقت گیرترین کار‌های منزل است و ریزه کاری‌های آن موجب می‌شود تا افراد وقت زیادی را صرف تمیزی این قسمت از محیط خانه کنند.

به گزارش خبرنگار کلینیک باشگاه خبرنگاران؛ هر قسمت از خانه تکانی نحوه تمیز کردن آن با دیگر نقاط فرق می‌کند و استفاده از مواد شوینده نیز در تمیزی آشپزخانه مجاز نیست و هر قسمت از این محیط(گاز، سینک، قفسه‌ها، کابینت، یخچال و...) شوینده خاص خودش را دارد.

بررسی‌ها نشان می‌دهند شستشوی پرده‌ها، تمیزی قفسه‌ ادویه‌ها آشپزخانه، شستشوی کابینت‌ها، تمیزی سرامیک‌ها، پاک کردن چوب‌ها، شستشوی گاز و یخچال و ضد عفونی کردن سینک و محل نگه داری زباله‌ها، تمیزی چراغ آشپزخانه و شستشوی قهوه جوش و یا چای ساز و یا کتری و سماور و قوری از مهم ترین کار‌هایی هستند که در تمیزی و نظافت آشپزخانه ضروری است.

بررسی‌ها نشان می‌دهند با تقسیم محیط آشپزخانه به 4 قسمت می‌توانید هر بخش آن را در مدت زمانی خاص انجام دهید و تمام کارهای موجود در آشپزخانه را نباید به یک باره انجام داد.

نتایج مطالعات نشان می‌دهند مخلوط سرکه و آب لیمو با آب و شوینده‌های مخصوص آشپزخانه از بهترین مواد لازم برای تمیزی و نظافت هستند و استفاده از وایتکس و سایر مواد شوینده برای تمیزی محیط آشپزخانه ممنوع است، زیرا موجب تغییر هوای این محیط بسته می‌شوند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار