نفوذ دسته بندی‌های جناحی در قلم و شعر

"کامران شرفشاهی" گفت: دسته بندی‌های سیاسی و جناحی بازی‌ها به قلمرو شعر نیز نفوذ کرده است.

کامران شرفشاهی، شاعر در گفتگو با خبرنگار حوزه ادبیات باشگاه خبرنگاران گفت: در صورتی‌که جشنواره شعر فجر در ایام دهه فجر برگزار می‌شد، طبعا مناسب تر بود.

وی افزود: جشنواره شعر فجر در صورتی که با کیفیت بهتری برگزار شود، دوستان می‌‌توانند از تمام امکانات برای برگزاری در اردیبهشت ماه استفاده کنند. با مروری به تاریخ ادبیات فارسی، هیچ زمانی به اندازه این دوره شاهد بی اخلاقی‌ها و مسائل حاشیه‌ای خجالت آور نبوده‌ایم.

این شاعر ادامه داد: متاسفانه کسانی‌که می بایست آیین و الگوی اخلاقی جامعه باشند، امروزه چنان به جان هم افتاده‌اند که به راستی مایه شرمساری است. در حال حاضر عده‌ای می‌کوشند تا خود را به عنوان پدر خوانده شعر معرفی کنند.

شرفشاهی تصریح کرد: اینگونه افراد علی رغم دلسوزی برای شعر خودشان، به آفتی برای شعر مبدل شده‌اند. به عبارت دیگر امروز، بزرگترین نگرانی نه تنها برای شعر و ادبیات انقلاب، بلکه برای ادبیات فارسی مانند ویروسی در داخل این بدن روزگار می‌گذارند.

این شاعر اظهار داشت: تمام این سر و صدا‌ها تنها برای تمامیت خواهی‌ها و انحصار طلبی‌هایی است که ریشه فقط و فقط در منافع شخصی این اشخاص دارد، درد بزرگ روزگار ما سیاست زدگی در تمام حوزه‌ها از جمله شعر و ادبیات است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر، دسته بندی‌های سیاسی  و جناح بازی‌ها به قلمرو شعر نیز نفوذ کرده است، بنابراین عده‌ای خود را پشت انقلاب پنهان می‌کنند، تا مثل گذشته قادر به زدن دست رد بر دیگران باشند، تا دوستان و نزدیکانشان بقیه را با حاشیه راندن، خانه نشین کنند.
 
انتهای پیام/ اس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.