قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت:

"مراکز بهداشتی" و درمانی پایش می شوند

به منظور بررسی کیفیت و نحوه ارائه خدمات بهداشت در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه بهداشت پروژه ای تحت عنوان پایش و ارزشیابی خدمات بهداشت و درمان در کل کشور اجرا می شود.

دکتر کلانتری قائم مقام معاون بهداشتی وزارت بهداشت در گفتگو با خبرنگار بهداشت و درمان باشگاه خبرنگاران گفت: معاونت بهداشتی وزارت بهداشت بعد ازسالها  تصمیم گرفته که نحوه و کیفیت ارائه خدمات بهداشتی و درمانی را در مراکز بهداشتی و درمانی و خانه های بهداشت مورد پایش قرار دهد.

وی با بیان اینکه مدتهاست که  نظارت بر این خدمات کم رنگ شده افزود:پروژه‌ای تحت عنوان پایش و ارزشیابی خدمات بهداشتی و درمان در این راستا مطرح  شد که سه هدف را دنبال می‌کند اولین هدف  این است که منابع مالی اختصاص یافته به  هر مرکز در بخش های  تعریف شده که منابع برای آن  تخصیص پیدا کرده است هزینه شود و از  هزینه کرد آن برای امور دیگر خودداری شود.

کلانتری در خصوص هدف دوم عنوان کرد: اجرای برنامه های عملیاتی که به مراکز ابلاغ شده از هدف دوم اجرای این پروژه است در واقع پایش برنامه هایی که در سطح ملی تدوین شده مثل برنامه کنترل ایدز و فشار خون، سلامت باروری به برنامه عملیاتی تبدیل شده باشد تا در این پایش اشکالات اجرای آن خارج و راهکاری برای اصلاح آن ارائه شود.

وی ادامه داد: هدف سوم این پروژه، پایش منابع مالی انسانی است در واقع آیا این انسانها که هر کدام در مراکز بهداشتی و درمانی وظیفه‌ای بر عهده دارند در سمت تعریف شده خود کار می‌کنند یا در بخش های دیگری مثل بیمارستان کار می کنند بنابراین طبق این هدف پیگیر منابع مالی انسانی هستیم  تا به درستی این افراد در محل تعریف شده خود مستقر شده باشند.

کلانتری خاطر نشان کرد: این پروژه از یک هفته قبل با پایش در گاستان کردستان" آغاز شد که نتایج و فیدبک برنامه ها طبق نتایج بازرسان بسیار خوب بوده است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار