ایجاد 50میلیارد دلار گردش مالی از طریق توسعه ICT در کشور طی 2سال آینده

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات گفت: طبق پیش‌‌بینی‌های صورت پذیرفته 50میلیارد دلار گردش مالی از طریق توسعه ICT طی دو تا 4سال آینده در کشور ایجاد می‌شود.

به گزارش خبرنگار اجتماعی باشگاه خبرنگاران، جهانگرد در اختتامیه ششمین جشنواره ساپورتال‌های شهرداری تهران، سومین جشنواره ساپورتال محلات تهران و دومین مجمع جشنواره‌های شکوفا که با حضور شهردار تهران و دیگر مدیران شهری پیش از ظهر امروز در محل سالن همایش‌های برج میلاد برگزار شد،  با اشاره به شرکت بیش از 66هزار نفر در جشنواره ساپورتال محلات و شکوفا مدیریت این فعالیت را بسیار با ارزش عنوان کرد و اظهار داشت: برنامه ویژه در جهت توسعه این فرآیند ضروریست.

وی به سفر اخیر شهردار تهران به کشور چین اشاره کرد و افزود: توانمندسازی شهروندان مهمترین نکته قابل ذکر در این سفر بوده و بیشترین حرف و تلاش مدیران شهری این کشور در جهت تلاش آنان در راستای توانمندسازی شهروندان و استفاده بهینه از امکانات بوده است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات با تاکید بر اینکه از نگاه مدیران کشور فناوری اطلاعات به عنوان مهمترین ابزار و مؤلفه در جهت پیشرفت و توسعه اقتصادی کشور است افزود: در طی 30سال گذشته در دنیا این تحول مبنای رشد فزاینده اقتصادی بوده به طوریکه تا قبل از ورود این فناوری به زندگی اجتماعی در هیچ کجای دنیا درآمد سرانه بالاتر از 7تا8هزار میلیارد وجود نداشته است.

جهانگرد به حضور کارگران کره‌ای در کشور در زمان‌های گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در طی 30سال گذشته فناوری اطلاعات در این کشورها موجب ایجاد درآمدهای بالاتر از 40هزار دلار شده و این درحالیست که درآمد کشور ما تنها منحصر به اتکا نفت است.

وی به حرکت ایجاد شده در راستای توسعه فناوری اطلاعات در کشور اشاره و تصریح کرد: توسعه این امر سبب رفع مشکلات ایجاد شده و کاربردی نمودن تکنولوژی و ایجاد ارزش اقتصادی برای کشور خواهد شد و تحقق آن نیازمند همکاری مجموعه‌های دولت، مراکز فرهنگی اجتماعی و به طور خاص شهرداری است.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه در طی دو سال آتی ظرفیت ارتباطی شبکه ملی در اختیار همه بخش‌ها قرار خواهد گرفت به گردش مالی 50میلیارد دلاری از طریق توسعه ICT در کشور طبق برنامه 5ساله اشاره کرد و افزود: برای تحقق این برنامه 18میلیارد دلار سرمایه‌گذاری زیرساختی باید صورت پذیرد که دو برابر آن در حوزه ترمینال‌ها و اپلیکیشن خواهد بود.

جهانگرد با اشاره به 10میلیون فارغ‌التحصیل و 5/4 میلیون دانشجو در کشور اظهار داشت: 18درصد از این افراد دارای تحصیلات فوق دیپلم تا دکترا و در حوزه IT هستند ضمن اینکه وجود 12هزار فارغ‌التحصیل در رشته ICT تنها در سال 90-91 می‌تواند تحولی عظیم در حوزه فناوری ارتباطات در کشور ایجاد نماید.

*استراتژی دولت، تقویت حوزه کسب و کار و تسهیل آن برای جوانان

وی استراتژی دولت را تقویت حوزه کسب و کار و تسهیل آن برای جوانان و مردم دانست و تاکید کرد: با توجه به برنامه‌ریزی‌های دولت سال آینده از بودجه کل دستگاه‌ها درصدی به ICT قرار خواهد یافت.

معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه برنامه دولت الکترونیک در این هفته به تصویب دولت و شورای عالی فناوری اطلاعات خواهد رسید به اهمیت 7بخش بازی‌های رایانه‌ای،رسانه‌های دیجیتال، طراحی گرافیک، موبایل، رباتیک، وبلاگ‌نویسی و مهارت‌های رایانه‌ای در تحقق این امر اشاره کرد و افزود: توجه ویژه به این بخش‌ها زمینه لازم جهت توانمندسازی جوانان را فراهم خواهد کرد.
 
*تحقق دسترسی به شبکه ملی اینترنت پرسرعت برای تمام محلات شهر تهران از سال آینده

جهانگرد با اشاره به اینکه در سال آینده در 374 محله شهر تهران امکانات دسترسی شبکه ملی در اندازه‌های پرسرعت فراهم می‌شود ادامه داد: همه این موارد نوید آن است که بازار تقاضای خوب در 7بخش اشاره شده در 374 محله تهران در سال آینده فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه زمینه گفتگو در عرصه جدید تصویری شده و گاه یک تصویر 30ثانیه‌ای موثرتر از یک کتاب خواهد بود اظهار داشت: اینها مسائلی است که با تحقیقات دوساله  شهرداری در این راستا حاصل شده است.
 
معاون فناوری اطلاعات و ارتباطات خاطرنشان کرد: ان‌شاءالله برنامه‌های اجرایی در ماه اول سال جدید اعلام شده و شاهد تحرک وسیع جوانان در این راستا باشیم و از نظر اقتصادی منابع درآمد برای نسل جدید زمینه اشتغال گردد./
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار