کاخ سفید:دعوت اوباما از نخست وزیر اوکراین،به رسمیت شناختن نقش دولت جدید کیف است/اخوان المسلمین را گروه تروریستی نمی دانیم

سخنگوی کاخ سفید امروز در سخنانی اعلام کرد، دعوت رئیس جمهور آمریکا از نخست وزیر جدید اوکراین،به رسمیت شناختن نقش دولت جدید کیف است.

به گزارش سرويس بين‌ الملل باشگاه خبرنگاران به نقل از خبرگزاری فرانس پرس:ایالات متحده آمریکا اعلام کرد: دعوت "باراک اوباما" از "آرسنی یاتسنیوک" نخست وزیر جدید اوکراین به رسمیت شناختن "نقش مسئولانه ای" است که دولت جدید در اوکراین آن را ایفا می کند.

"جی کارنی" سخنگوی کاخ سفید امروز اعلام کرد، اوباما منتظر دیدار روز چهارشنبه آینده است؛ زیرا این دیدار این حقیق را بیان می کند که ایالات متحده آمریکا اطمینان دارد که دولت اوکراین "خلاء" ناشی از "غیاب ناگهانی" ویکتور یانوکوویچ رئیس جمهور سابق این کشور را، پر کرده است.

سخنگوی کاخ سفید بیان کرد که هیچ بحثی وجود ندارد که روسیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده است.

سخنگوی کاخ سفید گفت: در  تماس هایی که ( باراک اوباما ) رئیس جمهور با ژی رئیس جمهور (رئیس جمهور چین) و دو نفر دیگر از رهبران بر اهمیت حمایت از اصول، حاکمیت و تمامیت ارضی (اوکراین) تاکید شد. همانطور که می دانید هیچ بحثی وجود ندارد و نباید وجود داشته باشد که روسیه حاکمیت و تمامیت ارضی اوکراین را نقض کرده است.

وی افزود:چین نقش خیلی مهمی در شورای امنیت بازی می کند و روابط مهمی با روسیه دارد، اما اصول در اینجا غیر قابل نقض و به خوبی شفاف هستند و هیچ بخش مبهمی وجود ندارد.


همچنین کاخ سفید اعلام کرد،ما تصمیم عربستان سعودی، امارات و بحرین را محترم می شماریم، اما آمریکا جماعت اخوان المسلمین را، سازمانی تروریستی قلمداد نمی کند.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار