رییس هیئت مرکزی انجمن سینما داران ایران:

اکران آثار سینمایی کشورهای خارجی باعث رونق سینمای ایران می‌شود

"منصور نورپور" گفت: ایجاد تسهیلات برای واردات و اکران آثار سینمایی برتر کشورهای خارجی مطابق با فرهنگ ایرانی و اسلامی موجب رونق و تنوع در سینمای ایران می‌شود.

"منصور نورپور" رئیس هیئت مرکزی انجمن سینماداران ایران در گفتگو با خبرنگار حوزه سینما باشگاه خبرنگاران گفت: با وجود حضور 60 فیلم در دو بخش سابقه سی و دومین جشنواره فیلم فجر که ترکیب عمده اکران سینماها در سال 93 را شامل می‌شوند، با خوش باوری می‌توانم بگویم حداکثر 5 تا 10 فیلم از این مجموع مورد استقبال خواهند گرفت.  

وی افزود: بر همین اساس گفته "محمدقاصد اشرفی" رئیس انجمن سینما داران در مورد عرض تسلیت به سینما داران در مورد اکران سال آینده درست است.   
 
نورپو با اشاره به جلسه‌ای که چند ماه پیش و در اوایل حضور"حجت‌الله ایوبی" در سمت رئیس سازمان سینمایی با اعضای هیئت مدیره انجمن سینما داران برگزار شد اظهار داشت: در این جلسه ما به حجت الله ایوبی عنوان کردیم با توجه به موضوعات تکراری فیلم‌های سینمایی که در سال‌های اخیر تولید شده‌است نباید انتظار پرشدن سالن‌های سینمایی را با وجود هزینه‌هایی که مردم و خانواده‌ها برای آمدن به سینما متحمل می‌شوند، داشت و باید گفت در این سال‌ها جز مواردی انگشت شمار، سینمای ایران با معضل آثار سینمایی مخاطب پسند مواجه بوده است.   
 
وی افزود: سینما جزو سبد خانوار محسوب نمی‌شود تا خانواده‌ها مجبور باشند به طور متناوب به سینما بروند و با وجود شبکه‌های متعدد تلویزیونی و ماهواره‌ای ترجیح می‌دهند اوقات سرگرمی خود را در خانه و جلوی گیرنده‌های تلویزیون سپری کنند.   
 
مدیر سینما قدس اصفهان در خصوص راهکاری برای کمک به رونق سینمای ایران گفت: مسئولان سینمای کشور باید تدبیری بیندیشند تا در کنار تولیدات داخلی تسهیلات ایجاد شود و با کمک سرمایه گذاران و دفاتر پخش فیلم به واردات آثار سینمایی برتر کشورهای خارجی که با فرهنگ اسلامی و ایرانی کشورمان سازگار است اقدام کنند، زیرا این کار باعث رونق و تنوع در سینمای ایران می‌شود و به این واسطه به مخاطب سینما حق انتخاب داده می‌شود.   
 
نورپورتصریح کرد: تا وقتی که اوضاع سینمای ایران به این شکل باشد و تولیدات سینمایی ایران فاقد معیارهای جذب مخاطب از لحاظ محتوا و ساختار باشند نمی‌توان انتظار داشت که سالن‌های سینماها پرشوند زیرا تا مردم خودشان خواهان چیزی نباشند از آن استقبال نخواهند کرد.   
 
وی خاطر نشان کرد: راه‌کارهای موقتی همچون ارائه بن‌های تخفیف و نیم‌بها کردن سینما‌ها در روزهای خاص و حتی رایگان کردن سینما نمی‌تواند درمانی قطعی برای کسادی گیشه سینماهای ایران باشد.   
 
انتهای پیام/ اس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.