شبکه سحر پخش می‌کند؛

"گیتی خامه" و گزارش ایرانگردی‌اش به "آنی"

مستند سفر گیتی خامنه به سه استان ایران در آستانه فرا رسیدن سال نو و ایام نوروز باستانی از سیمای انگلیسی شبکه دو پخش می‌شود.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی شبکه بین المللی شبکه سحر، مستند سفر گیتی خامنه که با نام "میراث ایران" در سیمای فرانسوی شبکه سحر تولید شده، به سرپرستی حمیدرضا پاکزاد در 10 قسمت 30 دقیقه‌ای به زبان انگلیسی زبان‌گردانی شده است. 
 
معصومه زمانی ترجمه متون این مجموعه و سارا دانشمند ویراستاری آن را برعهده داشته‌اند. سحر حق جو نیز دوبله انگلیسی این مجموعه، به جای گیتی خامنه که گویندگی متن فارسی این مستند را انجام داده، صداپیشگی می‌کند.  

مستند روایی میراث ایران به تهیه‌کنندگی و کارگردانی افسانه مهربانی با مشارکت سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایران، سال91 تولید شده است.  

این مستند که گیتی خامنه، مجری سابق برنامه‌های کودک تلویزیون به عنوان نویسنده بازیگر- راوی و گوینده متن در آن حضور داشته به معرفی تاریخ تمدن و فرهنگ آثار باستانی، جاذبه‌های گردشگری.، سوغات، صنایع دستی و هنرمندان سه استان اردبیل، آذربایجان غربی و کردستان می‌پردازد و در قلب گزارش تصویری خامنه از سفرش به یان سه استان برای دوست آمریکایی‌اش "آنی" است.  

مستند"میراث ایران" از 19 اسفندماه دوشنبه در هفته ساعت 2:15 به وقت تهران از سیمای انگلیسی شبکه سحر پخش می‌شود تکرار این مجموعه نیز جمعه‌ها ساعت 11 به وقت تهران پخش می‌شود. با توجه به پخش بخشی از برنامه‌های سیمای انگلیسی شبکه سحر از طریق شبکه چهار سیما، بینندگان این شبکه نیز می‌توانند مجموعه "میراث ایران" را ببینند.  


انتهای پیام/ اق




برچسب ها: رادیو ، هفت ، نوروز
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.