در پی انعقاد تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری با قرض الحسنه رسالت؛

نخبگان و "شرکتهای دانش بنیان خرد" مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند

نخبگان و فناوران و شرکت‌های دانش بنیان خرد با انعقاد تفاهم نامه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و قرض الحسنه رسالت مورد حمایت مالی قرار می‌گیرند.

به گزارش خبرنگار دانشگاهی باشگاه خبرنگاران؛ دلیری معاونت توسعه مدیریت منابع در مراسم انعقاد تفاهم نامه معاونت علمی وفناوری ور قرض الحسنه رسالت گفت: بحث حمایت از شرکت‌های دانش بنیان و نخبگان از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: علاوه بر انعقاد تفاهم نامه با بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی تفاهم نامه‌ای که میان معاونت علمی و فناوری و قرض الحسنه رسالت منعقد شده است امکان استفاده از تسهیلات بانکی در اختیار دو گروه قرار خواهد گرفت.

وی در خصوص انعقاد این تفاهم نامه گفت: دو گروه از این تسهیلات مورد حمایت قرار می گیرد که اولین گروه نخبگان کشور که با منابع مالی جزئی نمی‌توانند کاری از پیش ببرند و با این بیست میلیون وامی که قرض الحسنه رسالت با سود دو درصد شصت ماهه در اختیارشان قرار می‌دهد می‌توانند فعالیت‌های خود را پیش ببرند.

وی در خصوص گروه دوم مورد حمایت گفت: شرکت‌های دانش بنیان خرد هم این وام بیست میلیونی را می‌توانند کارگشای طرح‌هایشان قرار دهند.


محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان مورد استفاده قرار خواهند گرفت

در ادامه ایرانمنش ، دبیر علمی مراسم انعقاد تفاهم معاونت علمی و فناوری قرض الحسنه رسالت در این مراسم گفت: در راستای برنامه های معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری در اجرای سیاست‌های ابلاغی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری علاوه بر دو تفاهمنامه معاونت علمی با بانک صنعت و معدن و بانک کشاورزی تفاهم نامه‌ای با بانک قرض الحسنه رسالت، اعتبار خوبی برای حمایت از نخبگان و مراکز علمی و فناوری است.

وی اظهار داشت: طبق بند دو سیاست ابلاغی اقتصاد مقاومتی و پیشتازی اقتصاد دانش بنیان برای نقشه جامع علمی کشور و همچنین ساماندهی نظام ملی نوآوری به منظور ارتقا جایگاه جهانی و افزایش سطح تولید و صادرات محصولات و خدمات شرکت‌های دانش بنیان که جزو دستور کار است این تفاهم نامه به امضا رسیده است.

 اعطای وام دویست میلیون ریالی به نخبگان و فناوران

در ادامه حسین زاده، مدیرعامل قرض الحسنه رسالت در این مراسم نیز گفت: در اختیار گذاشتن وام دویست میلیون ریالی با سود دو درصد به صورت شصت ماهه با دو رویکرد اصلی در اختیار نخبگان قرار می‌گیرد.

وی گفت: هدف کلی این بانک قرار دادن تسهیلات بانکی به قشر متوسط رو به پائین جامعه است.

وی اظهار داشت: اعطای تسهیلات به نخبگان و فناوران و شرکت‌های دانش بنیان خرد از این تسهیلات بانکی می‌تواند کارگشای کار آنها باشد و طرح‌های کوچک را به تولید انبوه می‌رساند.

انتهای پیام/




اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار