فادیا الدیب:

سوری‌ها حمایت‌های ملت، دولت و مجلس ایران را فراموش نخواهند کرد

رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس جمهوری عربی سوریه با بیان اینکه تروریست‌ها براساس افکار وهابی‌گری و تکفیری به فجایع انسانی دست می‌زنند، گفت: سوری‌ها هرگز تلاش‌های صورت گرفته از سوی ملت، دولت و مجلس ایران را فراموش نخواهند کرد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی باشگاه خبرنگاران، "فادیا الدیب" در نخستین اجلاس روسای کمیسیو‌ن‌های سیاست خارجی مجالس کشورهای دوست سوریه که امروز (چهارشنبه 21 اسفند) در هتل اسپیناس تهران برگزار می‌شود با بیان اینکه این نشست در راستای حل و فصل مسائل و چالش‌های منطقه به خصوص بحران سوریه و با هدف افزایش سطح مناسبات اقتصادی، سیاسی و توسعه‌ای کشورهای شرکت کننده با جمهوری عربی سوریه است، گفت: من در نشستی شرکت کرده‌ام که کشورهای حاضر در آن در کنار عدالت ایستاده‌اند و پس از آنکه سوریه با مشکلات زیادی روبرو شد به ایجاد صلح جهانی کمک می‌کنند.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ملی سوریه، با بیان اینکه این کشور از سه سال پیش تاکنون در معرض هجوم نیروهای تکفیری با حمایت کشورهای مرتجع منطقه بوده است، افزود: این کشورها همچنان از حضور تروریست‌ها در سوریه حمایت می‌کنند آنهم در حالی که شعار صلح سر می‌دهند و مصوبه عدم دخالت در امور داخلی کشورها را اعلام می‌کنند.
 
وی با بیان اینکه علی رغم این شعارها کشورهای مرتجع منطقه حاکمیت داخلی سوریه را نقض کرده و فجایع بیشماری به بار ‌آورده است، ادامه داد: فجایع تکفیری‌ها با حمایت کشورهای مرتجع منطقه پشت وعده‌های دروغینی همچون معارضه ملی و بهار عربی انجام می‌شود و این کشورها آشکارا قوانین بین المللی را نقض می‌کنند.
 
این نماینده مجلس سوریه با بیان اینکه کشورهای حامی تروریست‌ها در کنار اعمال تروریستی از جنگ روانی نیز استفاده می‌کنند، به همکاری رسانه‌ها با تروریست‌ها در ایجاد چالش در سوریه اشاره و تصریح کرد: امروزه در هر خانه‌ای اخبار رسانه‌ها وجود دارد و ما نمی‌توانیم از آنها دوری کنیم رسانه‌های مثبت به ایجاد تعادل در طیف‌های مختلف جامعه می‌پردازند اما رسانه های منفی برای ایجاد جنگ روانی ساخته شده اند.
 
وی با بیان اینکه یکی از علل چالش در سوریه جنگ روانی همین رسانه‌های منفی گفت: این رسانه‌ها براساس نظریه کوبلز که می‌گوید دروغ بگویید، دروغ بگویید و دروغ بگویید تا این دروغ‌ها در اذهان جامعه جا بیفتد، به ایجاد جنگ روانی در میان مردم سوریه می‌پردازند.
 
الدیب با بیان اینکه ما مردم سوریه تا پیش از چالش فعلی مانند خانواده در کنار یکدیگر بودیم، گفت: اما رسانه های منفی دشمنی را میان آحاد سوریه پراکندند و شعارهایی را مطرح کردند که تا پیش از این شعار ملت سوریه نبوده است.
 
وی با بیان اینکه تروریست‌ها براساس افکار وهابی‌گری و تکفیری به فجایعی همچون قتل انسانها، جلوگیری از تردد زنان در خیابانها و فجایع دیگر تحت عنوان رواج حلال و حرام دست می‌زنند گفت: این گروهها اقدامات نظامی را با توسل به شعارهای دینی انجام می‌دهند و حال آنکه عمال استکبار جهانی این تروریست‌ها را حمایت و تشویق می‌کنند.
 
نماینده مجلس سوریه با اشاره به آزادی تردد زنان و کودکان در خیابان و نیز خرید و فروش آزادانه انواع کالاها در این کشور تا پیش از هجوم تروریست ها، افزود: با آغاز کشتارها شاهد وجود اجساد مردم در خیابانها هستیم و این جانیان با شعار الله اکبر و ادعای شریعت به این اعمال دست می‌زنند و حرمت‌ها را آشکارا زیر پا می‌گذارند.
 
وی با بیان اینکه وحشت و هراس میان مردم سوریه پراکنده شده، ادامه داد: رسانه‌های مغرض، به دروغ تروریستها را مردم سوریه می‌خوانند که خواهان آزادی هستند.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی سوریه با بیان اینکه مقامات این کشور اصلاحات سیاسی مانند انتخابات، آزادی رسانه‌ها و گسترش فعالیت احزاب سیاسی را اعلام کرده‌اند، افزود: رهبران سوریه همه مخالفان را به انجام گفت وگوهای همه جانبه برای دستیابی به تفاهم مشترک دعوت کردند.
 
وی با بیان اینکه تروریست ها تلاش می‌کنند به مطالبات اجتماعی – سیاسی سوریه ضربه بزنند، تصریح کرد: هیات سیاسی سوریه در نشست ژنو شرکت کرد تا به راهکاری برای جلوگیری از کشتار مردم سوریه دست یابد.
 
نماینده مجلس سوریه با بیان اینکه نماینده سوریه در این نشست می‌خواست تا شورای امنیت بیانیه‌ای مبنی بر منع ارائه تسلیحات به تروریست های سوریه را صادر کند، گفت: اما بعد مشخص شد آنها تلاش دارند تا با کشتار مردم سوریه و سوء استفاده از اشک های یتیمان و زنان به اهداف خود برسند.
 
الدیب با یادآوری تلاش‌های بین‌المللی برای حمایت تروریست‌ها اشاره و تصریح کرد: با این حال همچنان کشتار و تجاوزات در این کشور ادامه دارد و تروریست ها علاوه بر حمله به مردم به کشتزارها و مراکز اقتصادی سوریه نیز ضربه می زنند.
 
وی با بیان اینکه سوریه نمونه‌ای از آزادی اقلیت‌ها و فضای تفاهم بود، گفت: ملت سوریه اندیشه‌های تکفیری را مردود می شمارد.
 
نماینده مجلس سوریه با اشاره به تحریم های ظالمانه غرب علیه سوریه در خارج از چارچوب قوانین بین المللی ادامه داد: این تحریم‌ها سبب شده که بخش‌های بهداشت، سلامت و تغذیه مردم آسیب جدی ببیند در حالیکه غرب مدعی حمایت از حقوق بشر است.
 
وی با اشاره به میلیاردها دلار کمک به تروریست ها از سوی غرب و کشورهای مرتجع منطقه در جهت خرید سلاح افزود: سوریه به تنهایی نیازهای شهروندان را پیش از تحریم‌ها تامین می‌کند و ما خواهان بازگشت به شرایط پیش از تحریم‌ها هستیم.
 
وی با اشاره به نامه رئیس سازمان اطلاعات فرانسه که در آن نقشه‌های قطر و عربستان با کمک سازمان های جاسوسی غرب برای کمک به تروریست ها وجود داشت، ادامه داد: ایجاد اردوگاههای آموزش اقدامات تروریستی در نزدیکی مرزهای سوریه  نمونه ای از این اقدامات است.
 
الدیب با بیان اینکه سوریه تا بیش از آغاز این درگیریها مقصد جهانگردی و یکی از مراکز فرهنگی جهان بود، تصریح کرد: اما امروزه این کشور به محلی برای هجوم تروریست های تکفیری با رویای رسیدن به حوریان بهشتی شده است.
 
وی با اشاره به گسترش تروریسم بین المللی با حمایت غرب در کشورهایی همچون لیبی، یمن، مصر،‌عراق و اوکراین گفت: برای مقابله با تروریستها راهی جز ایستادگی این کشورها در کنار یکدیگر وجود ندارد.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان سوریه با بیان اینکه باید قطعنامه های 1337 و 1456 شورای امنیت سازمان ملل مبنی بر متخلف شناختن کمک کنندگان به تروریسم از سوی کشورهای حامی تکفیری ها در سوریه اجرا شود ادامه داد: باید دیدگاههای مختلف کمک به توسعه و نیز مردم سوریه ارائه شود تا خود سوری ها  بتوانند از راه گفت وگو مشکلات خود را حل کنند.
 
وی با بیان اینکه ما نیازی به نشست ژنو نداریم، ادامه داد: مردم سوریه نیاز به دوستانی دارند که در برابر استعمار و استکبار ایستاده اند.
 
رئیس کمیسیون سیاست خارجی پارلمان سوریه با بیان اینکه ما برای رساندن پیام خود به همه طرفداران صلح در این نشست شرکت کرده ایم، گفت: سوری‌ها هرگز تلاش های صورت گرفته از سوی ملت، دولت و مجلس ایران را فراموش نخواهند کرد.
 
انتهای پیام/  

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار