قم/ در درس خارج فقه ؛

تاکید آیت الله مکارم شیرازی بر پاسداشت ایام فاطمیه

آیت الله مکارم شیرازی بر پاسداشت ایام فاطمیه و برپایی مراسم عزاداری شهادت حضرت زهرا(س) تاکید کردند.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران قم، ایشان امروز در درس خارج فقه خود که در مسجد اعظم قم برگزار شد با تسلیت فرا رسیدن ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه اول و دوم دارای اهمیت ویژه ایی است و همه باید به این ایام اهتمام داشته باشند.

آیت الله مکارم شیرازی با بیان اینکه وهابیت و تکفیری ها می خواهند برگزاری مراسم این ایام کمرنگ باشد، اظهار داشتند: همه ارادتمندان اهل بیت علیهم السلام باید تلاش کنند ایام فاطمیه را پرنگ تربرگزار کنند.

وی با اشاره به اینکه باید در مجالس سوگواری شهادت حضرت زهرا(س) در باره مقام و منزلت حضرت زهرا(س) و مصائب آن حضرت گفته شود تاکید کردند: باید مراقب بود که اما مسائل اختلاف انگیز و اهانتد به مذاهب دیگر مطرح نشود تا دشمنان سوء استفاده نکنند.

آیت الله مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود بابیان اینکه کشور مشکلات اقتصادی و فرهنگی دارد گفتند: دولت به تنهایی نمی تواند این مشکلات را حل کند، و مردم باید در این زیمنه همکاری کنند.

وی با تاکید بر ضرورت صرفه جویی مردم در بخش های مختلف، یادآور شدند: مساله اقتصاد مقاومتی شرط اول آن اصلاح الگوی مصرف و صرفه جویی است.

آیت الله مکارم شیرازی تصریح کرد: برای حل مسائل فرهنگی هم مردم باید همکاری لازم را با مسئولان داشته باشند.

وی با بیان این که دشمنان به دنبال کمرنگ شدن ارزش ها در جامعه ما هستند، گفت :ارزش های دینی حافظ نظام ، کشور و عزت و آبروی ما است و ما باید این ارزش ها را تقویت کنیم./س
 
پایان خبر/
برچسب ها: قم ، پاسداشت ، ایام ، فاطمیه ، درس ، خارج
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.